همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دشمنان تاکنون با طراحی 5 سناریوی متعدد قصد نابودی مقاومت و نجات رژیم صهیونیستی را داشتند اما چهار مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

سید حسن نصرالله

به گزارش شبکه خبر،سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت روز شهید و سالروز عملیات استشهادی و قهرمانانه احمد قصیر در سال 1982، در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه بیروت، در تبیین سناریو های دشمنان برای حذف مقاومت حزب‌الله از صحنه لبنان افزود: مقاومت تاکنون چهار مرحله را طی کرده و در مرحله پنجم (دادگاه ترور رفیق حریری) قرار دارد و از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به کتاب جرج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا و تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس که به تازگی در مورد جنگ عراق و اهداف ویرانگر؛ منتشر شده است؛ گفت:

این نوشته ها نشان می‌دهند که هدف آنان تنها حمله به سوریه و عراق نبوده است؛ بلکه هدف ویران کردن عراق؛ سوریه؛ لبنان و ایران بود که این میزان وحشیگری  و کینه ورزی آنان را نشان می‌دهد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: پیروزی مقاومت در سال 2000 میلادی به منزله آخرین میخ بر پیکر رژیم صهیونیستی و ایده اسرائیل بزرگ بود.

سیدحسن نصرالله گفت: پس از خروج رژیم صهیونیستی در سال 2000 از لبنان، دشمنان در نخستین سناریو تلاش کردند با صدور  قطعنامه 1559 حزب‌الله را در مقابل جامعه جهانی قرار دهند ، اما ناکام ماندند.

نصرالله افزود: کشورهایی که قطعنامه 1559 شورای امنیت را تهیه کردند، در محاسبات خود ضد مقاومت اشتباه کردند، زیرا تصور می کردند که می‌توانند جبهه پایداری شامل ایران و سوریه و مقاومت در لبنان را تضعیف کنند.

وی گفت: مرحله دوم از هدف قراردادن مقاومت، تلاش برای سهیم کردن مقاومت در  دولت بود . آمریکا و فرانسه می خواستند گمان می کردند با سهیم شدن حزب الله در قدرت کم کم مقاومت به این نتیجه می رسد که باید برای ماندن در قدرت سلاح خود را کنار بگذارد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت، فرانسوی ها برای نخستین بار طرح تقسیم به سه قدرت در لبنان بین شیعه و اهل سنت و مسیحیان را نزد ایرانی ها مطرح کردند تا در مقابل آن ما در لبنان از مقاومت چشم پوشی کنیم، زیرا در لبنان تقسیم قدرت بین مسیحیان و مسلمان بر اساس پیمان طائف بر اساس نصف - نصف است.

وی گفت : آنان می خواستند، با دادن این امتیاز به شیعیان و سهیم کردن آنان در قدرت ؛ ما را تشویق کنند تا از منازعه اعراب و اسرائیل خارج شویم و از مقاومت چشم پوشی کنیم، زیرا آنچه که برای آمریکا و غرب مهم است، امنیت اسراییل است.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: پس از ناکامی سناریوی دوم..جنگ 33 روزه را برای از بین بردن حزب الله راه انداختند اما انجا هم شکست خوردند.

دبیر کل حزب الله مرحله چهارم توطئه برای حذف مقاومت را  برنامه ریزی برای رویا رو کردن حزب الله با ارتش لبنان توصیف کرد و گفت: به هیچ وجه امکان ندارد که حزب الله با ارتش رویا رو شود .

وی با اشاره به اینکه حزب الله امروز وارد مرحله حساسی (سناریوی پنجم دشمن) شده است، گفت: با استفاده از تجربیات گذشته ما از این توطئه جدید نیز پیروزمندانه و سرفرازانه خارج خواهیم شد.

نصر الله با اشاره به صدور حکم اولیه دادگاه ترور حریری که در ان برخی عناصر حزب الله به دست داشتن در ترور متهم هستند تاکید کرد: کسانی که تصور می‌کنند حزب الله اجازه بازداشت نیروهایش را می‌دهد اشتباه می‌کنند و هر دستی را که برای دستگیری رزمندگان مقاومت دراز شود قطع می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهند حقیقت روشن شود به شواهد و قرائن حزب الله درباره دست داشتن اسرائیل در ترور حریری توجه و شاهدان دروغین را در دادگاه عالی لبنان محاکمه کنند.

کد خبر 120484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز