همشهری آنلاین: رئیس جمهور لبنان در بازدید خود از منطقه جنوب از جمله جنوب لیطانی به همراه فرمانده ارتش لبنان بر اهمیت تلاش در زمینه منع آشوب در کشور تاکید کرد.

میشل سلیمان

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان در جریان بازدید خود از جنوب این کشور اعلام کرد که آشوب از زمان ترور رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان و دیگر شخصیت‌های لبنانی همواره در معرض آشوب قرار گرفته است اما این مساله اتفاق نیفتاد چرا که ارتش به خاطر فداکاری‌ها و هوشیاری‌هایش مانع از این مساله شده است.

رئیس جمهور لبنان عنوان داشت که آیا ما باید اجازه دهیم که آشوب با پوشش اسرائیلی‌ یا هر پوشش دیگری وارد کشور شود. برخی اظهارات دال بر تلاش در جهت آشوب است. به عنوان رئیس جمهور لبنان هیچ کس به من در مورد حکم فرضی چیزی نگفته و این مساله بسیار تعجب آور است.

سلیمان از تلاش‌های نیروهای ارتش تقدیر کرد و بر اجتناب ارتش از زد و بندهای سیاسی تاکید کرد.

وی هشدار داد که اگر سیاست بر ارتش تاثیر بگذارد همه چیز را خراب خواهد کرد.

سلیمان ارائه طرحی برای تجهیز ارتش را به عنوان اینکه خط دفاعی نخست لبنان است با تجهیزات جدید و هم‌چنین همکاری میان ارتش و مقاومت و ملت لبنان را خواستار شد.

سلیمان تصریح کرد:‌ طرح تجهیز ارتش بر اساس استراتژی ملی دفاعی کشور امری ضروری است.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که باید با تقویت توانمندی‌های ملی‌، دیپلماتیک، ‌نظامی‌ و توانمندی‌های مقاومت در برابر دشمن بایستیم تا نه تنها به خاک لبنان تجاوز نکند بلکه جرات تعدی به آب‌های لبنان،‌ حریم هوایی و نفت موجود در دریا که به متعلق به لبنان است را نداشته باشد.

سلیمان بر تکمیل اجرای توافقنامه طائف اشاره کرد و گفت:‌ ما نباید از لغو طائفه‌گری سیاسی حراسی داشته باشیم. باید طائفه‌گری سیاسی را لغو کنیم. ما قوانین زیادی در اختیار داریم که به لغو طائفه‌گری کمک می‌کند ما نیازمند دوره‌ای هستیم که در آن ثبات سیاسی برقرار باشد تا بتوانیم اصلاحات لازم را انجام دهیم.

رئیس جمهور لبنان تدوین قانون جدید انتخابات و نیز تدوین قانون جدید احزاب در لبنان را خواستار شد.

سلیمان عنوان داشت که استراتژی ملی دفاعی باید متمرکز بر توانمندی‌های ملی و نظامی و سیاسی باشد. ما تصمیم و اراده خود را برای باز پس گرفتن اراضی اشغالی و آزاد سازی آن‌ها جذب کرده‌ایم.

سلیمان از نقش نیروهای یونیفل در جنوب لبنان و همکاریشان با ارتش لبنان تقدیر کرد.

وی هم‌چنین از تلاش‌های فرمانده ارتش و افسران نظامی در زمینه حفظ صلح داخلی و تحکیم وحدت ملی از طریق ممانعت از ایجاد آشوب در کشور تقدیر کرد.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که نیروهای امنیت داخلی شایستگی خود را در خصوص شناسایی شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به اثبات رساندند و ثابت کردند که به هر قیمتی مانع از آشوب داخلی خواهند شد.

سلیمان تصریح کرد که ما در خصوص این‌که نباید در کشور آشوبی به پا شود توافق کردیم و با سوریه و عربستان در این راستا همکاری می‌کنیم.

وی تاکید کرد که من با رهبران سوریه و عربستان و نیز گروه‌های داخلی و خارجی در ممانعت از آشوب همکاری می‌کنم.

کد خبر 124417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز