همشهری آنلاین: دادگاه لاهه به ابزاری سیاسی در خدمت صاحبان نفوذ در مجامع بین‌المللی تبدیل شده است.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در مورد دادگاه ترور حریری و اعلام اسامی متهمان این پرونده که امروز برگزار می‌شود؛ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دادگاه مذکور فرمایشی است و بنده نیز در سفری که به بیروت داشتم در پاسخ به سوالی گفتم که تشکیل این دادگاه با غرض سیاسی انجام می شود.

به گزارش ایلنا وی با بیان اینکه معرکه گیران این دادگاه صهیونیست‌ها و در رأس آنها آمریکا هستند ، افزود : وقتی که اسرائیل در حوزه نظامی موفق نشد مقاومت لبنان را شکست دهد اهداف خود را در حوزه امنیتی پیگیری کرد که البته دیدیم حزب‌الله در موارد متعددی تهاجمات امنیتی آنها را نیز خنثی کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: دادگاه لاهه به ابزاری سیاسی در خدمت صاحبان نفوذ در مجامع بین‌المللی و دارندگان حق وتو در سازمان ملل متحد تبدیل شده است؛ به نحوی که آنان از سازمان ملل و سایر ملحقات آن به عنوان ابزاری سیاسی در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به متهم کردن رئیس‌جمور سودان و همچنین صدور قطعنامه‌ تحت تاثیر اهداف دولت‌های غربی علیه سایر کشورها گفت: بدون تردید تصمیم‌گیری‌هایی که جهت آن علیه مقاومت اسلامی لبنان و همبستگی مقاومت در ایران، سوریه، لبنان و کل منطقه خاورمیانه است تلاش در جهت سوءاستفاده از امکانات و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن مقاومت اسلامی به شمار می‌رود.

ولایتی با اشاره به شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه و با بیان اینکه توان حزب‌الله امروز بیش از گذشته بوده و هیمنه اسرائیل نیز فرو ریخته، اظهار کرد : این دادگاه ابزاری برای فشار به مقاومت اسلامی است که البته از مدت‌ها قبل طراحی شده است.

وی مواضع سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را در این خصوص هوشمندانه برشمرد.

مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال دیگری که به سیاست خصمانه غرب در برابر فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای اشاره داشت؛ بر پیگیری پرونده این ترورها در مراجع قضائی بین‌الملل نیز تاکید کرد.

خاطرنشان می شود علی اکبر ولایتی در دیدار خود از موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، جلسه‌ای نیز با حضور مدیرعامل و سایر معاونین این موسسه داشت که مسایل مختلفی در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر 125981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز