پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیری مسان نویسنده سرشناس فرانسوی در تحقیقی رژیم صهیونیستی، آمریکا و آلمان را عاملان ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان دانست.

رفیق حریری

به گزارش واحد مرکزی خبر، تری مسان در تحقیقی که در سال 2007 انجام داده و به تازگی منتشر شده اعلام کرده است رفیق حریری با موشک آلمانی، اقدام اسرائیلی‌ها و نظارت آمریکایی‌ها ترور شد.

تحقیق تیری مسان در نشریه روسی  اودناکو  منتشر شده و روزنامه الاخبار چاپ لبنان نیز آن را چاپ کرده است.

مسان گفته است موشک شلیک شده طی مدت کوتاهی، حرارت بسیار زیادی تولید کرده است.

نکته قابل توجه آن است که این حرارت بر اشیاء با تراکم زیاد مانند ساعت طلای رفیق حریری تاثیر گذاشته اما بر اشیاء دارای تراکم کم مانند پارچه تاثیر زیادی نداشته است.

مسان سپس به نقل از کارشناسان نظامی از یک سلاح پیشرفته سخن می گوید: این سلاح با ادغام دانش هسته‌ای و نانو تکنولوژی ساخته شده است.

این سلاح می‌تواند انفجاری ایجاد کند که می‌توان قدرت آن را کنترل کرد و در لحظه‌ای که انفجار متوقف می‌شود می‌توان فشار بسیار قوی تولید کرد تا جاییکه این فشار قوی می تواند اشیاء سنگین مانند خودروها را از زمین بلند کند.

مسان این گفته‌ها را به گزارش‌های پزشکان فرانسوی که باسم فلیحان را معاینه کرده‌اند مرتبط دانسته و گفته است فلیحان که در جریان ترور رفیق حریری زخمی شده تاکید کرده که در معرض اورانیوم غنی سازی شده قرار گرفته است.

خلاصه تحقیق آن است که یک موشک از هواپیمای بدون خلبان به سوی کاروان رفیق حریری شلیک شده بود.

این موشک را چه کسی شلیک کرده است؟

نویسنده فرانسوی می‌گوید آلمان تنها کشوری است که چنین فناوری را از سال 2005 میلادی در اختیار دارد.

مسان افزوده است: وجود چنین سلاحی درک بین‌المللی را از علت ریاست دتلف ملیس آلمانی بر کمیته تحقیق بین المللی با معاونت گرهارد لیمن ، آسان می‌کند.

ملیس و لیمن فرضیه وجود یک دستگاه کامیون را برای منحرف کردن نگاه‌ها مطرح کردند.

بر اساس این گزارش سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان هم بارها از ترور حریری از طریق اجرای یک نقشه حمله هوایی سخن گفته است .

مسان در نهایت در تحقیق خود به اظهارات سید حسن نصر الله استناد می کند که در آن از پرواز هواپیماهای بدون خلبان بر فراز منطقه  سان جورج  بیروت یعنی محل وقوع ترور و دست داشتن اسرائیل در تدارک برای ارتکاب این جنایت سخن می‌گوید.

مسان به اظهارات شماری از شاهدان ترور اشاره کرده است که گفته اند صدای پرواز یک فروند هواپیما را بر فراز محل جنایت شنیده‌اند همین باعث شده است که بازجویان از آمریکا و اسرائیل بخواهند تصاویر ماهواره ای را در اختیار آنها قرار دهند به ویژه آنکه آمریکایی‌ها بر فراز لبنان هواپیمای آواکس فرستاده بودند و اطلاعاتی که این هواپیما ثبت می کند شاید وجود هواپیماهای جاسوسی را بر فراز لبنان تأیید کند اما واشنگتن و تل آویو با درخواست بازجویان بین‌المللی برای دادن تصاویر ماهواره‌ای، مخالفت کرده‌اند!

کد خبر 122125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز