گروه سیاسی: نخست‌وزیر لبنان به‌طور جداگانه با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو نشست.

احمد وحیدی   سعد حریری

نخست‌وزیر جوان لبنان دیروز در ادامه سفر خود به تهران با حضور در محل دائمی نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی وزارت دفاع ایران با احمد وحیدی دیدار کرد.سعد حریری در این دیدار با بیان اینکه پایه‌گذار روابط دفاعی ایران و لبنان رفیق حریری است، گفت: دولت لبنان با همه توان برای تقویت ارتش لبنان اقدام خواهد کرد.

نخست‌وزیر لبنان با اشاره به حمایت همه‌جانبه ایران از لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی در شرایط سخت برای لبنان انجام داده است.حریری تاکید کرد: دولت ما دولت وحدت ملی است و من به نمایندگی از کل مردم، احزاب و گروه‌های لبنان به ایران سفر کرده‌ام.

نخست‌وزیر لبنان با تاکید بر وحدت میان اعراب و ایران گفت: وحدت بزرگ‌ترین عامل دفع خطراتی است که منطقه را تهدید می‌کند. حریری ابراز امیدواری کرد که وزارتخانه‌های دفاع ایران و لبنان با هماهنگی و همکاری مسیر گسترش روابط‌دفاعی 2 کشور را هموار کنند.

تأمین نیازمندی‌های دفاعی لبنان

در این دیدار وزیر دفاع ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر سعدحریری به ایران ارتش و مقاومت را 2 بازوی توانمند برای دفاع از تمامیت ارضی لبنان توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در کنار ارتش و مقاومت لبنان است و آمادگی دارد نیازمندی‌های دفاعی لبنان را تامین کند.وحیدی تاکید کرد: تجهیزات و امکانات دفاعی ایران متعلق به امت اسلامی و در خدمت امنیت پایدار در منطقه است.

مسلسل تندر 90، هدیه به میهمان

در پایان این دیدار سعد حریری با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی وزارت دفاع از غرفه‌های موشکی، هوایی، دریایی، الکترونیک و اپتیک، زرهی، خودرویی و تسلیحات انفرادی بازدید کرد.به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار وحیدی در پایان این بازدید، یک قبضه مسلسل تندر 90 را به‌عنوان یکی از دستاوردهای دفاعی ایران به رسم یادبود به سعد حریری نخست‌وزیر لبنان اهدا کرد. نخست‌وزیر لبنان نیز دفتر یادبود این نمایشگاه را امضا کرد.

بازدید از ایران‌خودرو

حریری در سفر به تهران از کارخانه صنعتی ایران‌خودرو نیز دیدار کرد. او همچنین در نخستین ساعت ورود به تهران با معاون اول رئیس‌جمهور ایران به گفت‌وگو نشست.دیدارهای حریری در تهران با مقامات ایرانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 121851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز