همشهری آنلاین: سعد حریری نخست وزیر لبنان با رد ادعای منسوب به سایت ویکی لیکس تکذیب کرد که وی از آمریکا خواسته به ایران حمله نظامی کند و گفت: هرگونه تعرض به ایران را رد می‌کنیم.

سعد حریری

به گزارش ایرنا از بیروت، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، سعد حریری پس از دیدار دیشب خود با نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه با تکذیب ادعای سایت ویکی لیکس گفت: ایران دولت دوست ماست و ما دارای ارتباطات گسترده و رفت و آمدهای پیاپی با مقامات ایران هستیم و در عین حال هرگونه تعرض به ایران را رد می‌کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی ویکی لیکس مدعی شده بود: سعد حریری نخست وزیر لبنان به مسؤولان امریکایی در سال 2006 میلادی گفته بود در صورتی که تلاش های دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران به نتیجه نرسد شما باید آماده حمله به ایران باشید.

ویکی لیکس اقدام به انتشار و ارسال بیش از 3862 مورد اسناد و مدارک سری به تعداد زیادی از سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای خاورمیانه کرده که 2368 مورد از این اسناد به سفارت آمریکا در لبنان مربوط است.

نخست وزیر لبنان افزود که حزب الله یک حزب سیاسی لبنانی است و وی دارای رابطه با این حزب است و اگر اختلافی نیز وجود دارد موضوعی عادی است و این امر برخاسته از سیاست و دموکراسی است.

وی با تاکید بر اهمیت گفت و گوهای داخلی لبنانی از جانبداری فرانسه از لبنان و مشارکت این کشور در نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل یونیفیل در جنوب لبنان و ثبات و استقرار لبنان و به ویژه اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت قدردانی کرد.

کد خبر 122059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز