همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در دیدارهای جداگانه ای با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان و ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست بیشرو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیروز جمعه در دیدارهای جداگانه ای با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان و ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها روابط دو جانبه، آخرین تحولات سیاسی صحنه لبنان و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نبیه بری در دیدار سفیر ایران از ایفای نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در جهت همگرایی جریان های لبنانی تقدیر نمود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پس از ملاقات با رئیس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران ضمن دعوت همه طرف های لبنانی به تفاهم و همبستگی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد فضای عدم استقرار و تفرقه راهکار سعودی - سوری را به شکست کشاندند و در این مرحله این لبنانی ها هستند که با درایت و اتخاذ تصمیم مناسب می توانند این مرحله حساس را پشت سر بگذارند

در این دیدار، که غازی العرضی وزیر راه و ترابری نیز حضور داشت، روابط دو جانبه، آخرین تحولات سیاسی صحنه لبنان و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ولید جنبلاط نیز در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به متوقف شدن طرح سعودی - سوری ضمن تاکید بر هوشیاری مردم و جریان های سیاسی در این مرحله حساس، خواستار هم فکری و همکاری همه جانبه تمامی گروه های سیاسی لبنانی به منظور ارائه راه حلی برای خروج از این بحران گردید.

رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز بر ضرورت اتحاد و همدلی گروه های مختلف لبنانی برای فائق آمدن بر مشکلات و شکست توطئه های دشمنان ملت لبنان و در راس آنان رژیم صهیونیستی برای ایجاد شکاف و اختلاف تاکید نمود.

 

 

کد خبر 125814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز