همشهری آنلاین: سفیر کشورمان در بیروت در دیدار با رییس جمهور لبنان پیام تشکر احمدی‌نژاد از ملت و دولت لبنان را به دلیل استقبال رسمی و پرشور مردمی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، غضنفر رکن‌آبادی در دیدار روز جمعه با میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان پیام تشکر رییس جمهور کشورمان از ملت و دولت لبنان را به دلیل استقبال رسمی و پرشور مردمی در سفر اخیر به لبنان ابلاغ کرد.

وی در این دیدار آمادگی کشورمان را برای توسعه روابط دو جانبه با لبنان در تمامی زمینه‌ها اعلام کرد و گفت که رییس جمهور ایران بر اهمیت وحدت ملی در لبنان و ضرورت حفاظت از آن تاکید داشته و آن را عنصر اصلی در لبنان می‌داند.

رییس جمهور لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت سفر احمدی‌نژاد به لبنان به حضور گروه‌ها و جناح‌های مختلف لبنانی در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور ایران اشاره و از سطح فعالیت‌های ایرانی -عربی در لبنان به ویژه دیدار سه جانبه اخیر میان سفیران کشورهای ایران، سوریه و عربستان در بیروت ابراز رضایت و خرسندی کرد.

وی دیدار سفیران سه کشور را اقدامی مهم برای لبنان توصیف کرد و آن را موجب کاهش بحران در عرصه لبنان دانست.

به گزارش سایت اینترنتی شبکه خبری العالم، سفیر ایران در بیروت و رییس جمهور لبنان طی این دیدار به بررسی توافقنامه‌های مشترک همکاری که در حاشیه سفر احمدی‌نژاد به لبنان امضاء شده بود، پرداخته و بر اجرای آن تاکید کردند.

در همین راستا، سفیر ایران روز گذشته با فیصل الداود، رییس جنبش مبارزه لبنانی عربی در مقر این سفارتخانه در بیروت دیدار و به بررسی تحولات فعلی در عرصه داخلی و منطقه‌یی پرداختند.

الداود با اشاره به دیدار سفیران سه کشور آن را گامی مثبت در خصوص لبنان دانست.

کد خبر 120057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز