همشهری آنلاین: رییس جمهور قاره کهن آسیا را مهد تمدن‌های بزرگ بشری و خاستگاه فرهنگ انسانی خواند و گفت: مردم آسیا کانون محبت، دوستی و صلح اند و فرهنگ‌های انسانی ماندگار در این قاره موج می‌زند

رئیس جمهور در در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس شورای وزیران مجمع همکاریهای آسیایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد این سخنان را روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس شورای وزیران مجمع همکاریهای آسیایی ابراز کرد، اجلاسی که در آن مقامهای بلند پایه 30 کشور آسیایی حضور یافته‌اند.

رییس جمهور در این نشست نظم برآمده از اندیشه مادی را در عرصه عمل و نظر شکست خورده توصیف کرد و اظهار داشت: از آنجا که اساس اندیشه مادی مبتنی بر تسلط ، توسعه طلبی و خودبرتر بینی است، ‌نظم موجود نمی‌تواند روابط سیاسی و اقتصادی جهان را بر اساس عدالت و به نفع ملت ها مدیریت کند.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: نظام سلطه حرمتی برای انسان ها قائل نیست و با در اختیار داشتن سلاح و قدرت نظامی خود را محق برای دخالت در امور همه جهان و تحمیل خواسته های غیر انسانی بر ملت‌ها می داند.

رییس جمهور افزود: جهان نیازمند نظمی است که حقوق همه ملتها و انسانها در آن تضمین شده و کرامت انسان‌ها و ملت‌ها به رسمیت شناخته شود .

رییس جمهور گفت: سلطه گران، رفاه و ثروت خود را برتر از کرامت همه انسان‌ها می‌شمارند و برای صیانت از منافع مادی خود جان و شخصیت انسان‌ها و حقوق قطعی ملت ها را به راحتی زیر پا می‌گذارند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر امروز جنگ و کشتاری در افغانستان، ‌عراق و فلسطین و هر جای دیگر دنیا وجود دارد به طور حتم رد پایی از حضور سلطه گران و دفاع از منفعت‌طلبی سیری‌ناپذیر آنها قابل مشاهده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه سلطه گران با تزریق دارایی های کاغذی، اقتصاد جهان را با خطرات سنگینی مواجه کرده اند اظهار داشت : قدرت های زورگو، مشکلات خود را به دیگران منتقل می کنند و در مقابل ثروت ملت ها را به جیب کشور خود واریز می کنند آنان بر اساس آمار و اسناد موجود حدود سی هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی و غیر واقعی خلق کرده و به اقتصاد ملت ها تزریق کرده اند ؛ این بدان معناست که سی هزار میلیارد دلار از ثروت سایر ملت ها از خلال نظام اقتصادی تحمیلی به جیب سرمایه داران جهانی منتقل شده است و این روند امروز هم ادامه دارد .

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد :‌امروز بر همگان آشکار شده است که نظام موجود جهان نه تنها قادر به حل و فصل مسائل جهانی نیست ؛ بلکه مشکلات سیاسی و اقتصادی ملت های مناطق گوناگون جهان را بستری برای تحمیل و سوء استفاده سیاسی و اقتصادی قرار می‌دهد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه نظم جدید جهانی نیازمند اندیشه و فرهنگ پایداری در بستری از معرفت است ، گفت : باورمان این است که اندیشه ، فرهنگ و معرفتی که می تواند مبنای نظم عادلانه و انسانی و پایدار جهانی قرار گیرد در آسیا و در بین ملت های آسیا و در تاریخ و اندیشه آسیایی حضور فعال دارد و به همین دلیل مسئولیت آسیایی ها برای اصلاح وضعیت جهانی و برپایی نظم جدید انسانی مضاعف است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: قاره کهن و وسیع آسیا سرشار از استعدادهای انسانی و مادی بوده و کانون خلق تمدن و فرهنگ انسانی است و این همان چیزی است که جهان امروز به شدت به آن نیازمند است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: همگرایی آسیایی نه تنها به نفع کشورها و ملت های آسیا بلکه به نفع همه ملت های جهان است.

رییس جمهور گفت: امروز جهان به شدت نیازمند محبت، ‌عشق و عدالت و آسیا کانون جوشش همه این خوبی‌هاست.

دکتر احمدی نژاداظهار امیدواری کرد : نشست مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا به همگرایی بیشتر و همدلی و همراهی گسترده تر کشورهای آسیایی در عمل تبدیل شود و در آینده نزدیک با انسجام عمومی توانمندی های اقتصادی، علمی و فرهنگی آسیا هماهنگ در خدمت ملت های آسیایی و بر پایه عدالت و صلح در جهان فعال شود.

کد خبر 120282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز