همشهری‌آنلاین: رییس جمهوری در آخرین برنامه سفر دو روزه خود به استان خراسان شمالی در جمع منتخبان و فرهیختگان این استان گفت: 13 آبان یک خط و نماد راهنما است و حرفهای زیادی برای گفتن به نسل‌های آینده و بشریت دارد.

president ahmadinejad

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه در دور سوم سفرهای استانی هیات دولت به استان خراسان شمالی که هفتاد و هفتمین سفر وی است، در جمع منتخبان و فرهیختگان این استان به مناسبت سالگرد 13 آبان اشاره کرد و گفت: اتفاقات بسیار مهم و سرنوشت سازی در 13 آبانهای مختلف رخ داده است.

وی افزود: خودخواهان و پیروان شیطان با تصور محدود کردن ملت ایران از چراغ فروزان امام و جدا کردن امام از یک ملت بزرگ، ایشان را تبعید کردند به این تصور که با این کار شعله های عشق به امام کاهش یافته و فریاد روشنگری امام به جان تشنه ملت نخواهد رسید.

وی یادآور شد: امام را حبس و تبعید کردند و آن را یک پیروزی برای خود حساب کرده و جشن گرفتند.
رییس جمهوری تصریح کرد: 13 آبان 57 با هجوم به دانشگاه و دانش آموزان تصور کردند شعله های انقلاب را خاموش کردند و کار تمام شده است اما غافل از اینکه یکسال بعد با حرکت آرمانی دانشجویان ایران، هیبت همه استکبار درهم خواهد شکست و با تسخیر لانه جاسوسی همه معادلات بر هم زد.

احمدی نژاد افزود: این مساله با هدایت امام عزیز، انقلاب را در عرصه بین المللی و مناسبات جهانی وارد کرد. در واقع انقلابی که تقریبا محصور به جغرافیای ایران بود ، گسترش بین المللی پیدا کرد.
وی به تحمیل جنگ هشت ساله دفاع مقدس علیه ایران نیز اشاره و تصریح کرد: با تحمیل این جنگ به ملت ایران تصور کردند که ایران را متوقف می کنند اما با این کارملت ایران را آبدیده کردند بطوری که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر آن بایستد.

* بازی هسته ای غرب در جهت پیشرفت ایران شد
احمدی نژاد در ادامه به فعالیت کشورهای غربی در مساله انرژی هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: بازی هسته ای ایجاد و تهدید کردند که چنان و چنین می کنیم تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند اما همه آنها در خدمت پیشرفت و تعالی ایران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: دشمن در جهت منزوی کردن ایران تلاش کرد اما ایران یگانه دنیا شد و خود آنها منزوی شدند.
وی درباره موضوع تحریم و آثار آن گفت: دشمن تلاش کرد که با تحریم، صنعت ایران رشد نکند امااین مساله سبب شد تا موتور اقتصادی کشور روشنتر شود و هم صنعت وهم علم و دانش ایران در مسیر رو به رشد خود قرار گیرد.
رییس جمهوری با اشاره به تلاشهای آمریکا و غرب برای مقابله و به حاشیه راندن ایران گفت: آنها هزینه های زیادی انجام دادند اما این اقدامات بر علیه خودشان برگشت. درواقع اگر کسی می خواست برای انهدام استکبار از جیب خود هزینه کند، نمی توانست بلایی که اکنون این کشورها برسرخودشان آورده اند، محقق سازد.
احمدی نژاد افزود: دشمن با هزینه کردن وارد منطقه شد و خود را خوار و ذلیل کرد.

وی با بیان اینکه تحولات جهان سرعت گرفته است، افزود: آرمان ملت ایران در حال شکوفا شدن است و اگر عزت و سرافرازی می خواهیم ، راه همین است.
رییس جمهوری با بیان اینکه راه مقابله وایستادگی دربرابر دشمن قرار گرفتن در بالاترین سطح در دنیاست، افزود: بالاترین امنیت ملی زمانی حاصل می شود که در بالاترین مرتبه قرار داشت تا با قلدران مقابله کرد.
وی به حمایتهای امریکا و غرب از برخی کشورهایی که اکنون از سوی این مستکبران اشغال شده اند اشاره و تصریح کرد: پیش از اشغال این کشورها ، بیشترین حمایتها را از آنها می کردند و رابطه بسیار خوبی با آنها داشتند اما وقتی منافع آنها ایجاب کرد، به آنها حمله کردند.
رییس جمهوری رمز شکست ناپذیری ملت ایران را قرار گرفتن درمسیرولایت علوی دانست و گفت: در این صورت حرکت رو به رشد ما ادامه خواهد داشت.
رییس جمهوری پس از سفر به استان خراسان شمالی وارد تهران شد

کد خبر 119934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز