همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: مشکلاتی که امروز در جهان می‌بینیم به خاطر این است که عده‌ای اصل مهم محبت کردن به یکدیگر را فراموش کرده‌اند و روش غلط خود را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در ورزشگاه تختی شهر بجنورد در دیدار با مردم این شهر گفت: مردم شهر بجنورد در صحنه‌های انقلاب حضوری تعیین‌کننده داشتند. نجابت، ایمان و سختکوشی مردم این دیار زبانزد خاص و عام است. این دیار همه خوبی‌های ملت ایران را در خود جمع کرده است و نمایشگاه زیبایی از همه ایران است. این مردم، مردمی صمیمی، پاک و هوشمند و بااستعداد و فداکار هستند. عشق و محبت دل‌های مردم این دیار را به هم گره زده است و صفی مستحکم از زنان و مردان و جوانان دلاور را در مسیر ساختن ایران ایجاد کرده است.

 وی گفت: مردم این سامان پرچم ساختن ایران را برافراشته‌اند و تاریخ این دیار نشان‌دهنده اصالت این سرزمین است. مردم این دیار عمر خود و تمام وجودشان را صرف خدمت و تلاش برای سرزمین ایران کرده‌اند. وجود این ملت قهرمان برای ملت ما همگی نفع است.

 وی در ادامه‌ سخنان خود اظهار کرد: پیامبر ما رحمت للعالمین است. یعنی همه‌ وجودش رحمت و لطف و محبت و عشق به خداست. خدای متعال کمال هر انسانی را از مسیر خدمت به دیگران قرار داده است و بدون عشق و محبت به مردم نمی‌توان درهای رحمت الهی را باز کرد و به سعادت و آرامش رسید. خدمت به مردم آن‌قدر برای خدا مهم است که پیامبر عزیز ما و اهل بیت همواره تلاش می‌کردند حتی به صورت پنهانی به مردم خدمت کنند. در جامعه‌ای که انسان‌ها به هم خدمت نکنند و عشق به همدیگر وجود نداشته باشد در آن جامعه هیچ‌کس نمی‌تواند احساس آرامش کند و اثری از انسانیت وجود نخواهد داشت.

 رئیس‌جمهور گفت: مشکلاتی که امروز در جهان می‌بینیم به خاطر این است که عده‌ای این اصل مهم را فراموش کرده‌اند و روش غلط خود را تبلیغ می‌کنند؛ در حالی که اگر محبت از جامعه‌ای برود جای آن را کینه می‌گیرد و امنیت و صلح و برادری و آرامش می‌رود و یگانگی و یکرنگی از آن جامعه رخت برمی‌بندد و فقر و فاصله‌ طبقاتی و دشمنی و بردگی می‌آید و اطمینان قلب می‌رود.

 احمدی‌نژاد با اشاره به برخی قدرت‌های استکباری افزود: این‌ها وقتی آمدند به جای این‌که انسان‌ها را پشتیبان یکدیگر قرار دهند همه را رقیب و مخالف و دشمن هم کردند. سعادت خود را در عقب‌ماندگی و فقر دیگران دیدند و فکر می‌کردند با چپاول و غارت دیگران می‌توانند به امنیت برسند. ناامنی‌ها و فقرها و مشکلات ناشی از این تفکر است. این تفکر در مقابل هدایت‌ها و اراده‌های الهی و خواسته‌های انبیای الهی و اهل بیت بوده است. هرکس که در دلش آرزو دارد خدای متعال با او با رحمت و لطف برخورد کند باید با همنوع خود با مهربانی و لطف برخورد نماید.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: افرادی هستند که به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند و توجهی به حلال و حرام و این‌که دیگران در چه وضعی هستند، ندارند. آن‌ها با این کارهایشان انتظار دارند که در دایره لطف خدا باشند؛ در حالی که چنین چیزی محال است. کسی که در دنیا کینه و عداوت ترویج کند محال است در دایره‌ رحمت الهی باشد.

  رئیس‌جمهور ادامه داد: در دنیا سرمایه‌دارانی هستند که منتظر فرصتند تا اتفاقی بیفتد از رنج و سختی‌های مردم سوءاستفاده و جیب‌های خود را پر کنند. حتی کارشان به جایی رسیده که میکروب را در آزمایشگاه پرورش می‌دهند و آن را در جامعه منتشر می‌کنند تا مریضی ایجاد شود و بتوانند داروهای خود را بفروشند. این‌ها نباید منتظر رحمت الهی باشند.

 رئیس‌جمهور گفت: خدای را سپاس می‌گویم که مردم عزیز ما و مردم خراسان شمالی و مردم بجنورد نماد مهربانی و عشق و محبت به یکدیگر هستند و رمز ماندگاری و اقتدار ما هم همین عشق بین آحاد مردم است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که در جامعه با ایجاد بدبینی و خودخواهی، سوءاستفاده می‌کنند یاران شیطان هستند. کسانی که شایعه درست می‌کنند و مثلا با ایجاد یک شایعه، قیمت گندم را دو برابر می‌کنند در حالی که قبل از آن گندم‌های فراوانی خریده بودند و با افزایش قیمت آن را به فروش می‌رسانند و با دروغ و ایجاد شایعه جیب‌های خود را پر می‌کنند بدانند که با این ثروت‌ها به سعادت نمی‌رسند. همین ثروت‌هاست که جنگ و مریضی و ناآرامی و تشویش روحی ایجاد می‌کند. کسانی که این کارها را می‌کنند یک روز آرام در زندگی ندارند. آنها بهره‌ای از انسانیت نبرده‌اند. سردمداران صهیونیست را ببینید که در کاخ‌هایشان حتی یک لحظه هم آرامش ندارند.

 وی ادامه داد: به برخی جوامع نگاه کنید. همه در سختی و شقاوت هستند، خانواده‌ها متلاشی شده‌اند، رابطه صمیمی بین اعضای خانواده‌ها وجود ندارد، جوامع آن‌ها متلاشی شده‌اند. این آدم‌ها در کنار هم هستند اما با هم فاصله دارند؛ مثل ربات‌ها. این جوامع در راستای اهداف شیطان هستند. شیطان همواره تلاش می‌کند که انسان‌ها از هم دور شوند و دل‌هایشان با هم نباشد. اما خدای را سپاسگزاریم که ملت ما و ملت خراسان شمالی شیطان را منکوب کرده‌اند و دل به ولایت الهی سپرده‌اند.

 رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: البته این را بدانید که خداوند برای هر قومی مهلتی قرار داده است و از شواهد این‌طور به نظر می‌رسد که مهلت مستکبران به پایان رسیده است. ملت ما منسجم و متحد در مسیر مهربانی و استقرار عدالت، پیشاپیش ملت‌هاست. کسانی که 10 الی 15 سال قبل می‌نشستند و از موضع غرور با ملت ما حرف می‌زدند امروز به عجز و دریوزگی افتاده‌اند. بوش که آمده بود شعار داد اول افغانستان را تصرف می‌کنم، بعد عراق و بعد ایران و می‌خواست ریشه‌ ملت ایران را بکند غافل بود و نمی‌دانست که ملت ایران ریشه‌ همه‌ مستبکران را خواهد کند.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز آمده‌اند و می‌خواهند با ما گفت‌گو کنند، تاکید کرد: ما اهل منطق و گفت‌وگو بر پایه عدالت و احترام متقابل هستیم. اما ببینید آن‌ها تاکنون چهار قطعنامه علیه ما صادر کرده‌اند. وقتی قطعنامه‌ اول را می‌خواستند صادر کنند اشتباه بزرگی مرتکب شدند؛ چراکه با نوشتن روی یک کاغذ پاره نمی‌توانستند در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرند. آن‌ها توجه نکردند و ایستادگی شما موجب شکستشان شد.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: شیطان دوباره آن‌ها را وسوسه کرد و قطعنامه دیگری غلیظ‌تر از قطعنامه اول صادر کردند باز هم شکست خوردند و این روند ادامه داشت تا قطعنامه چهارم را به قول خودشان طوری نوشتند تا همه‌ راه‌ها را بر ملت ما ببندند. نام قطعنامه را قطعنامه‌ فلج‌کننده گذاشتند و فکر می‌کردند ما در پنج ماه فلج می‌شویم و آن‌ها می‌توانند از موضع قدرت با ما حرف بزنند و خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند. اما امروز پنج ماه از صدور این قطعنامه گذشته، ببینید آن‌ها در چه وضعی هستند و ما در چه وضعی هستیم.

 وی افزود: آن‌ها با صدور این قطعنامه یک بند دیگر به دست و پای خود بستند و امروز عزا گرفته‌اند که چگونه خود را از شر این قطعنامه خلاص کنند. این در حالی است که ملت ما یک سر سوزن هم از مواضع خود عقب ننشسته است. آن‌ها مثل کسی هستند که تمام تیرهای خود را رها کرده و طرف مقابلشان یعنی ملت ما با اطمینان و با انبانی پر از تیر به او می‌خندد. آن‌ها امروز دوره افتاده‌اند و به دولت‌ها و ملت‌ها التماس می‌کنند تا این ملت‌ها و دولت‌ها رابطه‌ خود را با ما قطع کنند اما آن ملت‌ها هم بر دهان آن‌ها زده‌اند.

 رئیس‌جمهور گفت: مستکبران یک راه بیشتر ندارند و آن اقرار به عظمت و عزت و اقتدار ملت ماست. آن‌ها باید حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند. اگر آن‌ها این کار را بکنند ممکن است ملت‌های جهان فرصت جدیدی به آن‌ها بدهند، اما اگر به مسیر فعلی خود ادامه دهند این مردم تا واصل کردن آن‌ها به جهنم، آن‌ها را دنبال خواهند کرد. ملت ما با اخلاق و اراده و مقاومت و تدبیر، همه کاخ‌های استکباری را روی سرشان خراب خواهد کرد.

 احمدی‌نژاد در ادامه در جمع مردم بجنورد خطاب به مستکبران گفت: روزی بود که اگر می‌خواستید به حق ملت ما تعدی کنید لازم بود ملت ما در مقابل شما قیام کند، اما امروز برای ذلیل کردن شما فقط جوانان بجنوردی کافی است.

  وی افزود: شما می‌خواهید جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرید اما تمام اراده‌های ملت ما به هم پیوسته است و تا رساندن ایران به قله‌های پیشرفت جهانی از پا نمی‌نشیند. طوری با ما حرف می‌زنند که گویی ما به آن‌ها نیاز داریم. برای ما صرفی ندارند. آن‌ها باید بدانند ملت ما هرچه بخواهد با دست خود می‌سازد. ملت ما صدها سال علم و تمدن و فرهنگ و صنعت و فناوری به جهان صادر کرد. ان‌شاءالله به زودی ایران دوباره مرکز صدور علم و اخلاق و فناوری خواهد شد.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از لغو یک قرارداد دفاعی با یک کشور خارجی گفت: برخی که تحت تاثیر شیطان قرار دارند فکر کردند با لغو یکطرفه و غیرقانونی یک قرارداد دفاعی می‌توانند به ملت ما آسیب بزنند و ملت ما را به دشمنان بفروشند. اولا اعلام می‌کنم که این قراردادها باید اجرا شود و الا ملت ما خسارت‌های وارده و جرایم ناشی از عدم اجرای این قرارداد را از آن‌ها خواهد گرفت. در ثانی اگر فکر می‌کنید با لغو قرارداد فروش چند موشک می‌توانید کاری کنید که ملت ما در برابر آمریکا کوتاه بیاید، باید بدانید که ملت ما برای دفاع از خود نیاز به موشک‌های شما ندارد و با انسجام و اراده خود قدرتی خلق می‌کند که شما را در کاخ‌های خود منکوب خواهد کرد.

 وی گفت: امروز در دنیا کدام قدرت توان جسارت به ملت ما را دارد؟ زمانی بود که آمریکا و روسیه با هم متحد شدند و اروپا هم در کنار آن‌ها قرار گرفت و علیه ما اقدام کردند، اما ملت ما پاسخ محکمی به آن‌ها داد. حالا که پشم و پیل آن‌ها ریخته است. اگر شما عرضه دارید به ملت خود برسید. باید این قدرت‌ها با ما طبق قانون بر پایه‌ عدالت حرف بزنند و اگر این‌طور حرف بزنند ممکن است نتیجه‌ای بگیرند و اگر با موضع تکبر بیایند، جواب ملت ما همان است که قبلا هم به آن‌ها داده است.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر ساختن ایران تاکید کرد و گفت: امروز ساختن ایران یک کار فرهنگی است. ساختن ایران، الهام‌بخشی، امید دادن به ملت‌های عدالت‌خواه و مظلوم است. امروز پیشرفت و اقتدار ایران مایه دلگرمی دیگران است. ایران امروز امید ملت‌ها و آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان و مظلومان است. ملت ما و جوانان سلحشور این سرزمین باید امروز ایران را بسازند. ساختن ایران تنها پیشرفت و عزت ملت ایران نیست بلکه شکستن سیطره‌ استکبار و باز کردن راه نجات ملت‌هاست.

 احمدی‌نژاد گفت: بسیاری از شخصیت‌های جهان وقتی با ما ملاقات می‌کنند می‌گویند ما روزانه اخبار ملت ایران را دنبال می‌کنیم و تحولات ایران برای ما مهم است. چشم امید ما به ملت ایران است و به دنبال گسترش روابط با این ملت هستیم.

 وی تصریح کرد: امروز در دنیا دو صف وجود دارد؛ یک صف مستکبران و یک صف موحدان و عدالت‌خواهان، و ملت ما در محوریت صف دوم می‌درخشد و نقطه امید دیگران است. ایران باید با اندیشه ایرانی و فرهنگ اسلام ناب و با همت ملت ایران ساخته شود. اگر دیگران به ما یک ریال هم کمک کنند از ما 100 ریال مطالبه خواهند کرد. قطار پیشرفت و ساختن ایران در ریل درست خود در حال حرکت است و هر ایرانی باید یک موتور و لوکوموتیو برای سرعت بخشیدن به این قطار باشد.

 احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم بجنورد به طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها در جهت عدالت است. با اجرای این طرح حق هر کسی در جیب خود قرار می‌گیرد. روستاهای دورافتاده‌ای که حتی راه درست و حسابی هم ندارند و از امکانات کمترین بهره را می‌برند با اجرای این طرح حق‌شان در جیب خودشان قرار می‌گیرد. همه کسانی که در 70 سال گذشته به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی تحت فشار بوده‌اند و حقوق خود را از دست داده‌اند حق‌شان در جیب‌شان قرار خواهد گرفت.

 رئیس‌جمهور گفت: عدالت زمانی محقق می‌شود که آحاد مردم قیام کنند و همه بخواهیم بایستیم و مقاومت کنیم تا عدالت محقق شود. به همین دلیل همه باید محکم بایستیم تا این طرح مردمی و عدالت‌محور کاملا اجرا شود تا آخرین ریال حقوق مردم هم به آن‌ها برسد. هر جا کاری بر مبنای عدالت شود دل‌ها به هم نزدیک و محبت ایجاد می‌شود و شیطان ناراحت می‌شود و به همین دلیل است که دشمنان ما امروز ناراحتند. آن‌ها می‌پرسند وقتی که ما ایران را تحریم کرده‌ایم این‌ها چگونه می‌توانند هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کنند.

 احمدی‌نژاد گفت: اما ملت ما با همدلی و وحدت همه طرح‌های عدالت‌محور از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها را تا آخر اجرا می‌کند. این یک بهانه و فرصت و سکو برای پیشرفت است سکویی که خیلی هم بلند نیست. مانع و مشکلی هم در مسیر وجود ندارد.

 احمدی‌نژاد در ادامه گفت: البته ممکن است در گوشه و کنار شیطان کسی را وسوسه کند و مثلا صاحب یک کارخانه بخواهد عدد برچسب قیمت کالای تولیدی خود را بالا ببرد. مثلا کارخانه‌ای که شیشه کشک تولید می‌کند قیمت کالای خود را از 1500 تومان به 1600 تومان برساند. این کار یک وسوسه شیطان است. ممکن است کسی با ایجاد چنین سختی‌هایی برای مردم جیب خود را پر کند، اما ما مسلمانیم، موحدیم، اهل حلال و حرام هستیم و به هم عشق و محبت داریم. چنین کارهایی کار ما نیست. اگر کسی این کار را کند اولا بداند که سودی نمی‌برد. آن سود جزیی هم که ممکن است به جیبش برود مثل میکروب تمام اموال او را مریض خواهد کرد و رحمت از مال او خواهد رفت. دوما بداند که مردم هوشیارند و اجازه نمی‌دهند کسی با شایعه و دغل‌کاری سوءاستفاده کند و جیب مردم را خالی کند.

 وی گفت: البته مامورانی هم هستند که مچ می‌گیرند و جریمه می‌کنند و اگر لازم باشد نام خود، کارخانه و صاحبش را هم اعلام می‌کنند تا هر کس سوءاستفاده کرد پشیمان شود. امیدوارم آن‌هایی که چند نفر هم بیشتر نیستند و اشتباه کرده‌اند زود کار خود را اصلاح کنند و عذرخواهی نمایند و توبه کنند. چیزی نشده است، چه شده است که شما بخواهید گوشه و کنار از این کارها بکنید. البته برخی نگاه سیاسی دارند که ما با آن‌ها حرفی نداریم. کسی که به فکر ملت و کشور باشد کارشکنی نمی‌کند تا مردم در رنج بیفتند که او هم تبلیغ کند چنین افرادی در میان ملت ما جایی ندارند.

 احمدی‌نژاد گفت: هر کس بخواهد با گروه‌بازی و سیاسی‌کاری برای ملت ایران مانع‌تراشی کند ملت او را به دور خواهد انداخت، ملت بزرگ ایران راه خود را یافته است.

 رئیس‌جمهور خطاب به مدیران و مسوولان مملکت، گفت: من از شما به خاطر زحمات و خدمات‌تان تشکر می‌کنم اما باید بدانید که ما نوکر و خادم مردمیم و جاروکش آن‌ها هستیم و خدمت به مردم افتخار ماست.

 وی در پایان سخنان خود به بیان برخی برنامه‌های دولت برای پیشرفت استان خراسان شمالی پرداخت و گفت: علاوه بر مصوبات قبلی 39 طرح جدید صنعتی را در استان تصویب خواهیم کرد.

  رئیس‌جمهور از توجه ویژه دولت به بخش آموزش و فرهنگ در این سفر تاکید کرد و در پایان به خاطر حضور مردم در استقبال از هیات دولت در این استان و نیز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته تشکر کرد.

کد خبر 119876
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز