همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با انتقاد از افزایش سن ازدواج در جامعه گفت: من اعتقاد ندارم که لازمه یک ازدواج و تشکیل یک خانواده موفق، موضوع اشتغال و مسکن است، چراکه معتقدم بخش مهمی از زندگی ساختن است.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه ازدواج گفت: یکی از موضوعات مهم بشری در طول تاریخ ازدواج بوده و ازدواج در واقع یکی از مهمترین تصمیمات هر فرد در زندگی است و آن‌قدر ازدواج مهم است که در مورد آن تعبیر واژه مقدس را به کار برده‌اند و از آن به عنوان یک امر مقدس یاد کرده‌اند.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که زن و مرد مکمل یکدیگر هستند، گفت: خداوند متعال این با هم بودن را در خانواده قرار داد و در واقع خانواده بنیان و یکی از پایه‌های اصلی یک جامعه متعالی است و اگر خانواده دچار مشکل شود و استحکام نداشته باشد جامعه نیز به تبع آن دچار مشکل خواهد شد و به تعالی نخواهد رسید.

 وی با بیان این‌که خانواده نقش مهمی در تربیت افراد دارد و به تبع آن در انسجام و اصلاح جامعه نیز تاثیر بسیار زیادی دارد،‌ گفت: انسان‌های بزرگ در خانواده‌های متعالی رشد کرده‌اند و کم می‌شود که در یک خانواده متلاشی که دارای استحکام نیست، انسان‌های بزرگ رشد کنند.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که محال است که در یک جامعه، خانواده متلاشی باشد و آن جامعه به تعالی و موفقیت برسد، چراکه خانواده پایه است، با اشاره به اهمیت محبت و عشق و تاثیر این عنصر در تعالی انسان گفت: در جامعه، ارتباطات اجتماعی باید بر اساس عشق و محبت تنظیم شود تا آن جامعه رشد کند. اگر ارتباطات اجتماعی در یک جامعه بر اساس کینه‌ورزی تنظیم شود، محال است که آن جامعه به سعادت برسد.

 احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که چطور می‌شود که روابط در یک جامعه را بر اساس عشق و محبت تنظیم کرد، گفت: در واقع وقتی که این عشق و محبت از خانواده به روح و جان انسان‌ها تزریق شود، ما می‌توانیم به این هدف برسیم و در واقع محور اصلی تشکیل خانواده باید عشق و محبت باشد. در خانواده حلقه اتصال بین پدر و مادر و فرزندان و استحکام خانواده، عشق و محبت است و هر چه این عشق عمیق‌تر، قوی‌تر و مستحکم‌تر باشد خانواده‌ نیز بهتر و محکم‌تر خواهد بود.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت ازدواج گفت: در کشور ما به خاطر برخورداری از فرهنگ اسلام ناب امر ازدواج امری مهم است و بنیان خانواده‌ها مستحکم است و ما باید آن را تقویت کرده و گسترش دهیم و این‌که بخواهیم ماموریت‌های خانواده را به نهادهای اجتماعی بسپاریم امری غلط است و محال است که آن‌ها بتوانند ماموریت‌های خانواده را به نحو احسن انجام دهند.

 وی با بیان این‌که آن تربیت و اصلاحی که بر مجرای عشق صورت بگیرد، خلل‌ناپذیر است، گفت: افرادی که جنایت می‌کنند وقتی که سابقه آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌بینیم که آن‌ها دچار مشکلات فراوانی بودند و یکی از مشکلات عمده‌ای که آن‌ها با آن روبرو هستند این است که طعم محبت را نچشیده‌اند و نمی‌دانند محبت چیست، چون خانواده‌شان ریشه‌دار نبوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت توجه به امر خانواده و استحکام آن در جامعه ما گفت: شیاطین به دنبال برهم زدن این امر هستند و با طرح مسائلی سعی می‌کنند که این موضوع و استحکام را دچار خدشه کنند. وقتی خانواده درست شکیل گیرد، دکان شیطان تعطیل می‌شود.

  رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل بنیاد خیرین ازدواج گفت: این امر کار مبارکی است البته این در فرهنگ ما بوده و قرار است سازماندهی شود. در فرهنگ ما فامیل‌ها و بستگان به کسانی که می‌خواستند ازدواج کنند کمک می‌کردند و بعضا این کمک‌ها به نحوی بوده است که دختر و پسری که ازدواج می‌کردند متوجه نمی‌شدند که این کمک‌ها از سوی دیگران صورت گرفته است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که ما از این امر حمایت می‌کنیم، گفت: در بحث اشتغال و مسکن من اعتقاد ندارم که لازمه یک ازدواج و خانواده موفق این دو موضوع است چراکه معتقدم زندگی ساختن است. دختر و پسر باید بنشینند و با کمک هم زندگی را بسازنند وقتی همه چیز آماده باشد و بیاییم و در یک فضای کاملا آماده زندگی کنیم اتفاقی نمی‌افتد، در این ارتباط باید با جوانان صحبت کرد.

 وی با بیان این‌که دولت تلاش می‌کند تا پایان دولت دهم موضوع مسکن را به روز کند، گفت: ان‌شاءالله تا آن موقع مشکلی به نام مسکن در فهرست مشکلات ما نخواهد بود. در موضوع اشتغال نیز به همین نحو. وقتی از دو، سه گام آخر هدفمند کردن یارانه‌ها خارج شویم دولت تمرکز بیشتری بر روی بحث اشتغال خواهد کرد و ظرف دو، سه سال این موضوع را نیز به روز می‌کنیم.

 رئیس‌جمهور با اشاره به بررسی صندوق توسعه ملی در مجلس گفت: وقتی که قانون این صندوق به دستمان برسد سالانه یک میلیون شغل علاوه بر شغل‌هایی که در حال حاضر ایجاد می‌کنیم، ایجاد خواهیم کرد. دولت اعلام کرده که تا پایان سال از ایجاد یک میلیون و 300 هزار شغل پشتیبانی می‌کند و تا پایان مهرماه بیش از 800 هزار شغل ایجاد شده است و ان‌شاءالله تا پایان سال این رقم از یک میلیون و 400 هزار تا عبور خواهد کرد. وقتی که قانون صندوق توسعه ملی به دستمان برسد کار را از همین امسال شروع می‌کنیم و ان‌شاءالله به نحوی پیش می‌رویم که در اواخر سال 90 و اواسط سال 91 بازار اشتغال چنان گرم شود که  جوانان دغدغه آن را نداشته باشند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت تشکل‌های خیریه در امر ازدواج گفت: ما از این موضوع حمایت می‌کنیم چراکه ما باید به سمت ازدواج آسان برویم.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت ازدواج درست و آسان و توجه بیشتر به آن گفت: ما در زمینه فرهنگی به اصل ازدواج و مسوولیت خانواده و توجه به آن کمی غفلت کرده‌ایم و باید این جنبه را تقویت کنیم.

 احمدی‌نژاد با انتقاد از افزایش سن ازدواج در جامعه گفت: سن ازدواج در پسرها به 26 سال رسیده و در دخترها به حدود 24 سال. دلیلی ندارد که این مقدار باشد و سن ازدواج می‌تواند 22 سال، 20 سال و یا زیر 20 سال باشد.

 وی با بیان این‌که کار اصلی از روز ازدواج به بعد آغاز می‌شود و در واقع ساختن از آن موقع شروع می‌شود، گفت: زن و مرد در خانواده باید مکمل هم باشند و همانطور که گفتم ما باید بر روی اصل ازدواج و مسئولیت‌های خانواده بیشتر کار کنیم.

 رئیس‌جمهور به اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: این آموزش‌های پیش از ازدواج نباید فقط به رابطه جنسی محدود شود. البته آن نیز نیاز به آموزش دارد ولی عشق و محبت بالاتر از آن است، اخلاق و از خودگذشتگی و فداکاری و وقتی در خانواده فداکاری نباشد محال است که آن خانواده بتواند دوام بیاورد.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارائه این فرهنگ گفت: من بیش از آن‌که نگران هجوم دیگران باشم نگران کم‌کاری خودمان هستم. ما باید فرهنگ‌مان را عرضه کنیم و وقتی که فرهنگ‌مان عرضه شود شیاطین فرسنگ‌ها دور می‌شوند. مقداری در حال حاضر در فضای عمومی در این زمینه رهاشدگی وجود دارد به خصوص در این امر که باید آن را برطرف کنیم.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود بار دیگر گفت: بهترین سن ازدواج برای دختران 17 و 18 سالگی است و برای پسران 20 و 21 سالگی است.

 رئیس‌جمهور خطاب به خیرین امر ازدواج گفت: ان‌شاءالله تا دو سال دیگر با همت شما دیگر دغدغه ازدواج جوانان را نداشته باشیم.

 در این همایش از تعدادی از فعالان امر ازدواج تقدیر و قدردانی شد و پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

 در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، وزیر کشور، بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حضور داشتند.

کد خبر 121178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز