همشهری آنلاین: رئیس جمهور صبح امروز در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان تهران به 32 خانواده شهید نشان ملی ایثار اعطا کرد.

رییس‌جمهور گفت: در آینده‌ای نزدیک روزی فرا می‌رسد که دشمنان ما که در 30 سال گذشته بالاترین ظلم‌ها را به ملت ما روا کرد برای بقای خود به حمایت ملت ما نیازمند می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان تهران که در راستای دور سوم سفرهای استانی برگزار شد، گفت: اعطای نشان به خانواده‌های شهدا به مفهوم ابراز ارادت و دلبستگی ملت ایران به شهیدان است. نه تنها ملت ایران بلکه تمام بشریت امروز مدیون ایثارگران ایران است و اگر این شهیدان نبودند امروز خبری از عزت و استقلال و عظمت و الهام‌بخشی ملت ما نبود ما هرچه داریم از ایثارگری ایثارگران است.

احمدی‌نژاد همچنین در ادامه گفت: راه آینده همان راهی است که شهیدان پیمودند و عزت و سعادت همین راه است که ما هم امروز آن را می‌پیماییم. اگر می‌خواهیم مسیر پیشرفت ادامه یابد و به قله‌ها برسیم راه همان راه ایثارگری است.

رییس‌جمهور گفت: همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و ارزش‌های ماندگار در تاریخ محصول ایثارگری است، اگر اثری از خداپرستی در تاریخ به جای مانده این حاصل ایثارگری است. اگر اثری از گذشت و عدالت‌خواهی در جهان به جای مانده حاصل ایثارگری و ماندگاری آن هم در سایه ایثارگری خواهد بود اگر ایثارگران و مادران و پدران ایثارگران نباشند نسل بشر منقطع می‌شود. هرچه در ذهن، اندیشه و فطرت بشر به عنوان یک ارزش به جای مانده حاصل ایثارگری می‌باشد. اگر دین، یگانه‌پرستی، عدالت‌خواهی و پاکی تا امروز در جامعه بشری مانده است حاصل ایثارگری است و اگر این‌ها را از تاریخ بگیریم دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کمال انسانی حاصل ایثار انسانی است آحاد انسان‌ها علاقه دارند که به قله‌های کمال انسانی دست یابند و مراتب کمال هر انسان متناسب با میزان آمادگی او برای ایثار در راه ارزش‌های الهی است. محال است کسی به قله‌های ایمان و کمال و شکوفایی بدون این‌که از مرزهای ایثار عبور کند دست یابد.

به گفته رییس‌جمهور، خدا انسان را بزرگ آفرید و جایگاهش را بالا قرار داد، اما به هر اندازه که ایثارگری کند به این جایگاه دست می‌یابد. اندازه عظمت انسان‌ها را از آنچه آن‌ها در راه ارزش‌های الهی ایثار می‌کنند می‌توان دریافت. کسانی هستند که تمام هستی خود را در راه ارزش‌های الهی ایثار می‌کنند اینان از هستی بزرگ‌ترند. برخلاف نظر برخی که فکر می‌کنند شهیدان امروز در نقطه‌ای از عالم در حال استراحت هستند به نظر من شهیدان امروز هم در مرتبه‌ای بالاتر در حال نقش‌آفرینی هستند و در عالم اثرات فراوانی از خود به جای می‌گذارند.

احمدی‌نژاد گفت: ممکن است برخی هستی خود را در راه خدا ایثار کنند، اما کشته نشوند او هم به این درجه ایثار رسیده است. شخصی مانند حضرت امام(ره)‌ این‌گونه بود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هیچ مقطعی از تاریخ چنین اتفاقی نیفتاده است حتی 1400 سال قبل نیز چنین نبود که 200 هزار نفر شهید شده باشند. این تعداد شهید اتفاقی و گذرا نیست. خداوند اراده کرده است که کار را تمام کند و کاخ‌های مستکبران را بر سرشان خراب کند و با چلچراغ‌هایی که در ایران روشن کرده است راه را به طور آشکار به بشریت نشان دهد. خداوند اراده کرده است که حق را غالب کند و مستضعفان را به پیروزی برساند.

وی تصریح کرد: من به شما یک بشارت بدهم من به عنوان خاک پای شهیدان هرجا می‌روم عزت‌آفرینی و نقش‌آفرینی شهیدان را به عینه می‌بینیم آن عزت و عظمت را که در لبنان دیدیم چه چیزی جز ایثار شهیدان می‌تواند بیافریند. شهیدان ما امروز ماموریت دارند و ماموریت‌هایشان را به خوبی انجام می‌دهند چه کسی مستکبران را به ذلت رسانده شما می‌بینید که آن‌ها در برابر آرمان، فرهنگ و اعتقادات ملت ما به چه ذلتی افتاده‌اند. هر کاری هم می‌کنند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

احمدی‌نژاد گفت: در آینده‌ای نزدیک روزی فرا می‌رسد که دشمنان ما که در 30 سال گذشته بالاترین ظلم‌ها را به ملت ما روا کرد برای بقای خود به حمایت ملت ما نیازمند می‌شود و دست نیاز به سوی ملت ما دراز می‌کند. در یک سوی این عالم ملت ما قرار دارد که در حال اوج گرفتن است در طرف دیگر مستکبران و خودخواهان هستند که به سرعت در سراشیبی ذلت و خفت قرار دارند. ما به حول و قوه الهی می‌بینیم که اثری از مستکبران و ظالمان در جهان باقی نخواهد ماند و شهدا همه معادلات عالم را به هم زده‌اند.

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چرا شهدا و ایثارگران به این درجه از عظمت رسیده‌اند، گفت: به خاطر آن‌که آن‌ها به حلقه و ریسمانی متصل شدند و آن ریسمان آن‌ها را بالا کشید. در اکثر قریب ‌به اتفاق وصیت‌نامه‌های شهدا نوشته شده که ما می‌رویم تا امام بماند، درباره این جمله می‌شود کتاب‌ها نوشت. یک جمله دیگر هم در وصیت‌نامه‌ها آمده و آن این‌که ما می‌رویم تا حاکمیت عدالت‌گستر امام موعود محقق شود. همه خوبی‌ها به کمالات در این جملات نهفته است. ما خدا را شاکریم که شهدا را در میان ملت ما قرار داد آن‌ها الهی بودند و به حق پیوستند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، مسعود زریبافان معاون رییس‌جمهور در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید طی سخنان کوتاهی گزارشی از فعالیت‌های این معاونت در استان تهران ارائه کرد.

 

کد خبر 120056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز