یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری انلاین: رژیم صهیونیستی پس از گذشت چند ماه از ترور شهید محمود مبحوح از رهبران جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' در دوبی، لب به اعتراف گشود و این ترور را به گردن گرفت.

Mahmoud al-Mabhouh

به گزارش ایرنا،مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز یکشنبه با اعلام این خبر به نقل از روزنامه 'تلگراف' انگلیس افزود: 'تامیر باردو' رئیس جدید سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی 'موساد' که جانشین مئیر داگان شده است، به خاطر استفاده این سازمان از گذرنامه های جعلی انگلیسی در جریان حادثه ترور مبحوح در دبی، به طور رسمی از لندن معذرت خواهی خواهد کرد.

به نوشته این پایگاه خبری، باردو متعهد خواهد شد که رژیم صهیونیستی در هیچ عملیات تروری در آینده از گذرنامه های جعلی انگلیسی استفاده نکند.

بر پایه این گزارش، قرار است باردو در جریان دیدار با ویلیام هیگ وزیر امور خارجه و تارزا مای وزیر کشور انگلیس که ماه ژانویه آینده برگزار خواهد شد، مراتب معذرت خواهی رسمی رژیم صهیونیستی از لندن را اعلام کرده و تعهد دهد که این رژیم بار دیگر اقدام به جعل گذرنامه های انگلیسی و استفاده از آنها در عملیات ترور اشخاص نکند.

گزارش روزنامه تلگراف می افزاید که تامبر باردو سعی در احیای روابط و اعتماد سازی با دولت انگلیس را دارد.

این منبع خبری افزود: پس از اینکه رژیم صهیونیستی به استفاده از گذرنامه های جعلی انگلیسی در جریان عملیات ترور محمود مبحوح متهم شد، دولت انگلیس ماه مارس گذشته (اسفند 88) یک مسئول سفارت رژیم صهیونیستی در لندن را از این کشور اخراج کرد.

 

کد خبر 124090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز