همشهری آنلاین: رییس مجلس کویت با تاکید بر حل مسالمت آمیز مسائل خاورمیانه و پرهیز از توسل به نیروی نظامی برای حل مشکلات، زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی را برای منطقه بسیار خطرناک دانست.

جاسم الخرافی

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، جاسم الخرافی در کنفرانس گفتمان پارلمانی عربی-ترکی که روز دوشنبه در هتل شرایتون شهر کویت بر گزار شد، با اشاره به چالش های موجود در خاورمیانه گفت: مقابله با خطرات و چالش هایی که هم اکنون منطقه شاهد آن است، نیازمند همکاری، هماهنگی و نزدیکی مواضع میان کشورهای عربی و ترکیه به عنوان دو شریک اصلی در منطقه می باشد .

وی افزود: گفت و گوی کشورهای عربی و ترکیه در سطح دولت و مجلس برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک که منافع طرفین را تامین و مواضع آنها را برای ایجاد خاورمیانه به عنوان منطقه ای امن و با ثبات و شکوفا نزدیک سازد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارد است.

الخرافی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجا که کشورهای ناظر صلح و در صدر آنها آمریکا مسئولیت خود را برای دستیابی به صلحی عادلانه و فراگیر انجام نداده اند، منطقه خاورمیانه در وضعیت تنش و بی ثباتی و عرصه ای برای کانون تنش و خشونت باقی خواهد ماند.

رییس مجلس کویت افزود: آنچه برای ما و ملت های مان مهم است اینکه این موضوعات را با ابتکارات مسالمت آمیز و گفت و گو و بدون استفاده از سلاح و توسل به زور، حل و فصل کنیم، زیرا ملت های منطقه نخستین کسانی خواهند بود که بهای هرگونه رویارویی نظامی را خواهند پرداخت.

رییس مجلس کویت گفت: موضع بین المللی در رویاروی با سلاح کشتار جمعی باید بر اساس معیارهای واحد و تمایل به برقراری امنیت و ثبات برای همه ملت های منطقه و به دور از هرگونه تبعیض و جانبداری باشد.

این دومین کنفرانس مشترک پارلمانی عربی -ترکی به شمار می رود و هدف از آن تقویت همکاری های مشترک میان کشورهای عربی و ترکیه و نزدیک ساختن دیدگاه های طرفین در ارتباط با مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای و جهانی عنوان شده است.

کد خبر 125542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز