همشهری آنلاین: حاکمان عرب حاشیه خلیج فارس تصور می کردند دلارهای نفتی برای اینکه شهروندان شان را از انقلاب‌های عربی مصون نگه دارند، کفایت می‌کند، اما اول مخالفان بحرینی به خیابان‌ها ریختند و بعد نوبت عمانی‌ها شد؛ حالا تظاهرکنندگان کویتی توفانی در پارلمان به پا کردند.

خبرگزاری آلمان از کویت گزارش داد، آنها اعضای خاندان سلطنتی را متهم کردند اقدامی علیه فساد در این کشور نفت خیز انجام نمی‌دهند.

رسانه‌های کویت روز پنجشنبه خبر دادند که تظاهرکنندگان چهارشنبه شب درب پارلمان را شکسته و به داخل ساختمان هجوم بردند.

تظاهرکنندگان که تعدادی از نمایندگان مخالفان هم همراهی‌شان می‌کردند، در صحن مجلس سرود ملی خواندند و بعد از آن خارج شدند. تعدادی از آنها فریاد می‌زدند: «ملت سقوط نخست وزیر را خواستار است.»

بر اساس گزارش‌ها، آنها پیشتر تلاش کرده بودند در برابر محل اقامت ناصر المحمد الصباح، نخست وزیر کویت تظاهرات کنند که پلیس با باتوم جلوی آنها را گرفت.

شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت به خاطر این رویدادها با کابینه و رییس پارلمان جلسه گذاشت. بنا به خبری که خبرگزاری رسمی کویت، کونا، منتشر کرد، وی گفت: «کویت صحنه آشوب و تخریب برنامه ریزی شده نخواهد بود.»

وی گفت ملت کویت این روند را نمی پذیرد و به وزارت کشور و گارد ملی کویت دستور داد تدابیر ضروری را برای تامین امنیت در این کشور تمهید کنند.

بر اساس خبری که پایگاه خبری الان منتشر کرد، نشست پارلمان کویت که قرار بود صبح پنجشنبه برگزار شود، به دلیل خساراتی که به صحن وارد آمده بود، لغو شد. در همین حال، تعدادی از مخالفان هم به دفتر یکی از نمایندگان رفتند تا درباره اقدامات بیشتر رایزنی کنند.

کد خبر 151362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز