یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران یک درمان جدید برای ویروس ایدز (HIV) ایجاد کرده‌اند که سلول‌های آلوده به این ویروس را می‌کشد و ممکن است به پیشرفتی در در مان ایدز منجر شود.

hiv

به گزارش خبرگزاری فرانسه د ر حالی که درمان‌های فعلی بر مهار تکثیر ویروس HIV متمرکز هستند، این درمان جدید سلول‌های آلوده به ویروس را بدون آسیب‌زدن به سلول‌های سالم از بین می‌برد.

 در شیوه جدید از پپتیدها، قطعه‌های کوتاه پروتئینی، استفاده می‌شود که تکثیر ویروس را هنگام ورود به یک سلول به شدت افزایش می‌دهند، به طوری که باعث خودتخریبی سلول می‌شوند.

به گفته این پژوهشگران درمان‌های معمول ویروسی که هنگام عفونت وارد بدن شده است، می‌کشند، اما درمان با این پپتیدها امکان نابود کردن سلول‌هایی که ویروس وارد آنها شده است را فراهم می‌آورد.

 نتایج در شماره ماه اوت در ژورنال انگلیسی "AIDS Research and Therapy" منتشر شده است.

به گفته این پژوهشگران هنوز این شیوه درمانی باید بر روی حیوانات و انسان‌ها مورد آزمایش قرار گیرد، تا امکان ارائه آن به وجود آید.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود 33.4 میلیون نفر در چهان به HIV مبتلا هستند که باعث بیماری ایدز می‌شود. اکثریت این افراد، بیش از 30 میلیون نفر، در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند.

کد خبر 115494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز