شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا یک داروی جدید، به نام ادورانت (Edurant)، را برای ترکیب با سایر داروهای ضدرتروویروسی موجود در بازار برای مقابله با ویروس ایدز (HIV)مورد تایید قرار داد.

anti-HIV

به گزارش خبرگزاری فرانسه ادورانت که بوسیله شرکت Tibotec Therapeutic مستقر در نیوجرسی آمریکا ساخته شده است، به مهار تکثیر ویروس کمک می‌کند و جزئی از گروهی از داروها به نام "مهارکننده‌های غیرنوکلئوتیدی ترانس‌کریپتاز معکوس" است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)اعلام کرد این قرص روزی یک بار به همراه غذا مصرف می‌شود.

ادوارد کاکس، رئیس اداره فراورده‌های ضدمیکروبی در مرکز پژوهش و ارزیابی دارویی FDA گفت: "بیماران ممکن است به صورت‌های متفاوت به داروهای ضد HIV گوناگون پاسخ می‌دهند یا عوارض جانبی گوناگونی را تجربه می‌کنند.

به گفته او با تایید ادورانت گزینه درمانی جدیدی برای بیمارانی که درمان ضد HIV آنها شروع می‌شود، در اختیار قرار خواهد گرفت.

این تایید پس از کارآزمایی بالینی مرحله II و III درباره این دارو انجام می‌شود که نشان داد بیمارانی که پیش از این درمان ضدویروس دریافت نکرده‌اند، در صورتی داروی ادورانت را به همراه سایر داروهای ضدویروسی دریافت کنند، میزان بار ویروسی آنها 83 درصد کاهش پیدا می‌کند.

عوارض جانبی این دارو شامل افسردگی، بیخوابی، سردرد و دانه‌های پوستی است.

کد خبر 135593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز