همشهری آنلاین: رییس اداره ایدز وزارت بهداشت از افزایش دسترسی زنان آسیب‌پذیر به خدمات مشاوره و خدمات کاهش آسیب خبر داد

AIDS

به گزارش ایسنا دکتر عباس صدافت در این باره گفت: با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور افزایش دسترسی زنان آسیب‌پذیر به خدمات مشاوره و کاهش آسیب، گفت: در حال حاضر پنج مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر در سطح کشور راه‌اندازی شده و فعال است.

وی افزود: برای امسال نیز برنامه‌ریزی شده که 10 مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر به مراکز موجود اضافه شود به این ترتیب تا پایان سال مجموع مراکز مشاوره ویژه زنان آسیب‌پذیر در سطح کشور به 15 مرکز افزایش خواهد یافت. در مجموع سه مرکز در تهران و 12 مرکز در سطح استان‌های دیگر، خدمات مشاوره را به زنان آسیب‌پذیر ارایه خواهند داد.

به گفته رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، تمام پرسنل فعال در این 15 مرکز را زنان تشکیل می‌دهند. در این مراکز تمام خدمات مشاوره، درمان بیماری‌های آمیزشی و خدمات کاهش آسیب به طور رایگان و محرمانه به مراجعان ارایه می‌شود.

وی همچنین از طراحی بسته آموزشی کنترل ایدز برای خانواده‌ها خبر داد و گفت: این بسته آموزشی مراحل نهایی تدوین را طی می‌کند. به این ترتیب خانواده‌ها در ارتباط با برخوردهای لازم با کودکان، نوجوانان و جوانان در مدیریت بحران‌ها آموزش‌های لازم را از این مجموعه آموزشی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب در قالب بسته آموزشی کنترل ایدز، خانواده‌ها می‌توانند در ارتباط با کنترل این بیماری در درون خانواده خود نقش داشته باشند.

صداقت در این باره افزود: این بسته‌ آموزشی بسته‌ای جامع است که چگونگی رساندن آن به درب منازل در دست بررسی است و پس از اجرای آزمایشی در چند استان در مورد آن تصمیم‌گیری و سپس به سطح کشور گسترش می‌یابد.

کد خبر 112626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز