دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان موفق به شناسایی نوع جدیدی از ویروس HIV شدند که از گوریل نشأت گرفته است

به گزارش بی‌بی‌سی تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که ویروس HIV-1 که منبع اصلی آلودگی انسانی به بیماری ایدز است و تاکنون 33 میلیون آلودگی دربر داشته از یک شامپانزه نشأت گرفته ‌بود.

به تازگی ژورنال پزشکی طبیعی خبر داده‌است که پزشکان یک زن کامرونی را مورد بررسی قرار داده‌اند که دارای ویروس HIV گرفته شده از یک گوریل است.

این نوع ویروس که به ویروس شناخته شده از میمون یا SIV (ویروس نقص ایمنی میمونی) شباهت دارد، ممکن است به وسیله تجویز داروهایی که در آینده ساخته می‌شوند قابل کنترل باشد.

ویروس HIV/Aids برای اولین بار در دهه 80 میلادی شناسایی شد و گمان می‌رود که در اوایل قرن بیستم از کشور جمهوری دمکراتیک کنگو در جهان منتشر شده‌است.

این زن 62 ساله کامرونی در پاریس زندگی می‌کند و توسط پزشکان فرانسوی مورد مطالعه قرار گرفته‌است.

پزشکان در تست‌های میزان ویروس وی مواردی را مشاهده کردند که از آن جلمه می‌توان به شباهت HIV وی به HIV منتشر شده از گوریل اشاره کرد.

این زن قبل از نقل مکان به پاریس در منطقه‌ای نیمه شهری در کامرون زندگی می‌کرد و تماسی با گوریل و یا گوشت حیوانات وحشی نداشته است. به همین دلیل پزشکان معتقدند که وی این ویروس جدید را از انسان دیگری گرفته و احتمال پیدا شدن نمونه‌های دیگر بیماری وجود دارد.

کد خبر 86933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز