دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: دهمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران از 15 تا 19 بهمن ماه و در طول برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برپا می‌شود.

امیر اسفندیاری مدیر این بازار گفت: در این بازار که در مرکز آفرینش‌های هنری کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان برپا می‌شود جمع کثیری از فعالان عرصه پخش سینمایی، تهیه‌کنندگان و شبکه‌های تلویزیونی و خریداران حقوق محصولات سینمایی و تلویزیونی حضور خواهند داشت.

هدف از برگزاری این بازار، ایجاد محلی مناسب و فضایی حرفه‌ای جهت عرضه فیلم‌های سینمایی، کوتاه و برنامه‌های تلویزیونی در منطقه است و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران در طول سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و با توجه به توان فرهنگی موجود و بهره‌گیری از پشتوانه موفقیت‌های سینمای ایران در عرصه جهانی، این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

در نهمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی بیش از 72 کمپانی از سوی 42 کشور حضور داشتند و این بازار حضور 75 نفر از نمایندگان جشنواره‌های معتبر بین‌المللی را تجربه کرد و شمار میهمان خارجی این رویداد به بیش از 200 نفر رسید. در نهمین دوره بیش از 40 غرفه به موسساتی معتبر از کشورهای مختلف دنیا اختصاص داشت.

از سویی دیگر تا پایان مهلت مقرر 377 فیلم مستند و کوتاه به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

253 فیلم مستند متقاضی حضور در بخش چشم واقعیت و 124 فیلم کوتاه متقاضی شرکت در بخش فیلم کوتاه، شده‌اند. هیات انتخاب بخش فیلم‌های مستند و کوتاه داستانی بیست و پنجمین جشنواره به زودی معرفی و کار خود را آغاز خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود هیأت انتخاب این بخش فیلم‌های منتخب را تا بیستم دی ماه انتخاب و معرفی کند.

کد خبر 11322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز