گروه اجتماعی: با توجه به افزایش تعداد مدارس تعطیل شده به‌دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A، به‌نظر می‌رسد وزارت آموزش‌و‌پرورش توان پیشگیری و مقابله با این بیماری در مدارس را ندارد

رئیس کمیته آموزش‌و‌پرورش در این باره به ایسنا گفت: آموزش‌و‌پرورش در حد توانش اقداماتی انجام داده است، «بیشتر از این در توان آموزش‌و‌پرورش نیست.» وزارت بهداشت باید به مسئله ورود پیدا کند چرا که بخش زیادی از این کار باید توسط وزارت بهداشت انجام شود.

علی کریمی فیروز‌جایی اعلام کرد: هیأت دولت باید به آموزش‌و‌پرورش کمک اضطراری کند تا این وزارتخانه بتواند هر چه سریع‌تر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع آنفلوانزای نوع A در مدارس کشور را اعمال کند.

ارائه گواهی استعلاجی الزامی نیست

در همین زمینه مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و‌پرورش از الزامی نبودن ارائه گواهی استعلاجی دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا پس از مراجعه به مدرسه خبر داد.

به گزارش فارس، حسن ضیاء‌الدینی شب گذشته در ویژه برنامه 45 دقیقه‌ای شبکه خبر با اشاره به اینکه خانواده‌ها پس از بهبود فرزند خود برای تهیه گواهی استعلاجی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این رجوع می‌تواند به‌دلیل شیوع بیماری در آن محل درمانی ابتلا به آنفلوانزای نوع A را تشدید کند، گفت: دانش‌آموزان در این راستا می‌توانند پس از بهبود و بدون ارائه گواهی استعلاجی به مدارس باز گردند.

وی با توصیه به مدیران مدارس در جهت پذیرفتن صحت گفته‌های والدین دانش‌آموزان گفت: مدیران از سختگیری بپرهیزند و از درخواست گواهی استعلاجی جهت استراحت دانش‌آموزان خودداری کنند و ملاک را گفته‌های خانواده‌ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه حضور نداشتن دانش‌آموزان در زمان امتحانات به‌دلیل بیماری و استراحت در منزل هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد، افزود: مدارس در این مواقع باید با تدبیر خاصی این مسائل را حل‌کنند و درصورت شکایت خانواده‌ها از مدرسه خاصی به همین دلایل سریعاً بررسی و مشکل آنها رفع خواهد شد.

کد خبر 94183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز