چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: به‌دنبال مرگ میلاد کاویانی، دانش‌آموز تهرانی به‌دلیل ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A، شرکت بیمه معلم اعلام کرد که پرداخت خسارت شامل بیمه حوادث و درمان تکمیلی نمی‌شود.

پدر میلاد کاویانی در این باره به همشهری گفت: برای اطلاع از چگونگی پرداخت خسارت شرکت بیمه معلم، به‌سرپرستی شرق تهران مراجعه کردم. این شعبه اعلام کرد، پرداخت هزینه فرزندم که به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزای نوع‌A فوت کرده در قرارداد ذکر نشده و جزء تعهدات بیمه‌ای نیست.

در بخشی از نامه رسمی شرکت معلم خطاب به افشین کاویانی - پدر دانش‌آموز فوت شده-  آمده است: طبق ماده 3 فصل یک تعاریف و اصلاحات قرار داد بیمه حوادث و تکمیلی دانش‌آموزان و کارکنان مدارس، مشمولان این بیمه درصورت پرداخت حق بیمه به شرح ماده 4 در قبال فوت، نقص عضو و ... و همچنین هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه و بیماری‌هایی که مستلزم جراحی و بستری شدن در بیمارستان گردد در طول شبانه روز تحت‌پوشش قرار دارند.

در پایان نامه بیمه معلم تصریح شده است: «بنابر ماده فوق پرداخت خسارت به نامبرده متوفی آقای میلاد کاویانی شامل بیمه حوادث دانش‌آموزی است.»امسال از هر دانش‌آموز مبلغ هزار تومان برای بیمه حوادث دانش‌آموزی در مدارس دریافت شد. براساس اعلام مدیرعامل بیمه معلم، 22 درصد از جمعیت کشور که شامل دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش می‌شوند، تحت پوشش بیمه معلم قرار دارند.

پس از اعلام خبر مرگ میلاد کاویانی، دانش‌آموز پایه دوم مدرسه راهنمایی آیت‌الله سعیدی منطقه 15 تهران در بیمارستان کودکان بهرامی تهران به‌دلیل ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در روزنامه همشهری، رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبر گزاری مهر مدعی شد که میلاد کاویانی دانش‌آموز ایلامی بوده که امسال برای نخستین بار در تهران مشغول به تحصیل شده است.

به‌دنبال این ادعا، پدر این دانش‌آموز با مراجعه به همشهری مدارکی مبنی بر اشتغال به تحصیل فرزندش از پایه سوم ابتدایی در منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران ارائه کرد.
افشین کاویانی با انتقاد از اظهارات رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نمی‌دانم هدف از بیان اینگونه مطالب چیست.

پسرم از کلاس سوم تا پایان دوره ابتدایی در دبستان هشتم شهریور و سال اول و دوم راهنمایی را نیز در مدرسه راهنمایی آیت‌الله سعیدی منطقه 15 تحصیل کرده است.‌ای کاش این مسئول به‌خود زحمت می‌داد و دست‌کم پرونده پسرم را بررسی می‌کرد تا این طور نا‌آگاهانه سخن نگوید.

این پدر داغدار اظهار کرد: آموزش و پرورش ابتدا منکر مرگ فرزندم بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع A بود بعد از آن هم این ادعا را مطرح می‌کند که جای تعجب دارد.

حوادثی که تحت پوشش بیمه نیست

حوادثی که در بیمه حوادث و درمان دانش‌آموزان، جزء تعهدات شرکت بیمه نیست عبارت است از: صدمات بدنی که بیمه شده عمداً به‌خود وارد کند: مستی یا استعمال مواد‌مخدر و داروهای محرک بدون تجویز پزشک، ارتکاب بیمه شده به عمل مجرمانه، هر نوع دیسک یا فتق بیمه شده ابتلا به جنون؛ مگر اینکه به‌علت تحقق حوادث مشمول این بیمه باشد.

فوت بیمه‌شده به‌علت حادثه عمدی از طرف ذینفع و خود‌کشی یا اقدام به آن.
استناد به اینکه بیماری خاصی در قرار داد آموزش و پرورش با بیمه معلم ذکر نشده آیا می‌تواند دلیلی برای پرداخت نکردن هزینه درمان یا خسارت فوت باشد؟

کد خبر 94477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز