در حالی که چند روز پیش رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آخرین شمار مبتلایان به آنفلوانزای نوع آ در کشور رسما اعلام کرد:

 آمار مبتلایان به این بیماری به 2هزار و ۶۶۲ نفر رسیده و از این تعداد 58 نفر فوت کرده‌اند،23 آبان مقام مسئول در کشور این آمار را زیر سؤال برده و اعلام کردند آمار واقعی مبتلایان به این بیماری بیش از این تعداد است. دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفلوانزا در این خصوص با بیان اینکه شمار مبتلایان به آنفلوانزای نوع آ بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است، افزود: موارد اعلام شده فقط شامل موارد آزمایش شده در موارد شدید بیماری است و بسیاری از موارد با شدت خفیف تا متوسط گزارش نشده است.

در همین حال دکتر علیرضا مرندی وزیر سابق بهداشت و درمان و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه تعداد زیادی از مبتلایان آنفلوانزای خوکی به‌دلیل بدحال نبودن به پزشک مراجعه نمی‌کنند، تصریح کرد: تعداد واقعی مبتلایان آنفلوانزای نوع‌ آ بسیار بیشتر از عدد اعلام شده است.

دکتر علیرضا مرندی درخصوص آخرین وضعیت کنترل آنفلوانزای نوع آ در کشور اظهار داشت: آنفلوانزای نوع‌ آ به‌شدت در کشور در حال گسترش است و آمار واقعی مبتلایان این بیماری بسیار بیشتر از عدد اعلام شده از سوی مراجع رسمی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم با اشاره به تعطیلی تعداد زیادی از مدارس کشور به‌دلیل شیوع آنفلوانزا یادآور شد: بیماری آنفلوانزای خوکی حداقل تا 2سال ادامه خواهد داشت و این بیماری فقط به ایران مربوط نمی‌شود بلکه در سراسر جهان گسترش یافته بنابراین من با تعطیل شدن مدارس به‌دلیل آنفلوانزا مخالفم.

در این شرایط مسئولان وزارت بهداشت و هیأت پزشکی ایران در مراسم حج، هر گونه ابتلای زائران ایرانی به این بیماری را تکذیب می‌کنند در حالی که پیش‌تر وزیر بهداشت اعلام کرده بود احتمال ابتلای 5 تا 8 درصد زائران به این بیماری وجود دارد.

خبری که بلافاصله از سوی مسئولان حج تکذیب شد ! بدین ترتیب با ابهامات ایجاد شده از سوی 2مقام مسئول در باره آمار رسمی مبتلایان به آنفلوانزای نوع‌ آ مشخص نیست که عدد و رقم واقعی بیماران مذکور چقدر است و چرا و با چه انگیزه‌ای آمار واقعی اعلام نمی‌شود؟

کد خبر 95180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز