گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: مردم نگران شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A در مدارس هستند

وزارت بهداشت خبر تعطیلی چند کلاس درس در کشور را به‌دلیل افزایش دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزای نوع A اعلام کرد. این در حالی است که مسئولان وزارتخانه بدون وزیر آموزش و پرورش ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

ورود بیماری آنفلوانزای نوع A به مدارس موضوعی نیست که بتوان با سکوت از کنار آن عبور کرد. معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز در این باره به مهر گفت: «هیچ ضرورتی ندارد که چه تعداد دانش‌آموز به این بیماری مبتلا شده باشد.  مهم این است که این بیماری در مرحله پاندمی قرار دارد و همه را مبتلا می‌کند.»

شتاب ورود بیماری آنفلوانزا به مدارس شدت گرفته و براساس آمار وزارت بهداشت طی هفته گذشته تعداد دانش‌آموزان مبتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A افزایش یافته است.
این در حالی است که از دید مسئولان وزارت آموزش و پرورش همچنان هیچ موردی از ابتلای دانش‌آموزان به بیماری آنفلوانزای خوکی گزارش نشده و مشکلی از این بابت در مدارس وجود ندارد.

نمونه بارز اظهارات اخیر رئیس آموزش و پرورش تهران است که گفته است: در شهر تهران فقط 3 معلم به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند که پس از طی دوره نقاهت، برای تدریس در مدارس خود حاضر خواهند شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز در این باره به ایسنا گفت: 3-2 کلاس در سطح مدارس کشور تعطیل شده و پیش‌بینی می‌شود که طی هفته جاری تعداد استان‌های درگیر آنفلوانزای نوع A بیشتر شود.

براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A بیشتر در میان دانش‌آموزان بوده است. همچنین اغلب مبتلایان به این بیماری نوجوان و جوان هستند.

دانش‌آموزان با علائم بیماری به مدرسه نروند

با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A، وزارت بهداشت به اولیای دانش‌آموزان اکیداً توصیه کرده‌است  درصورتی که فرزندانشان تب یا علائم بیماری آنفلوانزا دارند آنها را به هیچ عنوان به مدرسه نفرستند. اولیای مدرسه نیز از حضور دانش‌آموزان با این مشخصات در واحد آموزشی خودداری کنند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، دانش‌آموزان درصورت ابتلا به بیماری آنفلوانزا تا زمان بهبودی کامل و قبل از اجازه پزشک معالج به هیچ عنوان نباید به مدرسه بروند.

براساس دستورالعمل پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در مدارس، سرما‌خوردگی بیش از 15درصد دانش‌آموزان یک کلاس، منجر به تعطیلی آن کلاس به‌مدت یک هفته می‌شود.

با وجود اظهار بی‌اطلاعی مسئولان آموزش و پرورش، براساس اعلام تلفنی خانواده‌ها در برخی از مدارس تهران نیز مواردی از بیماری آنفلوانزای نوع A دیده شده‌است. خوشبختانه اولیای مدارس با اطلاع از این موضوع از ورود دانش‌آموزان مشکوک به بیماری به مدرسه جلوگیری کرده‌اند.

از نوشت‌افزار دیگران استفاده نکنید

برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه آنفلوانزای نوع A در فصل زمستان شدیدتر خواهد شد، دانش‌آموزان برای پیشگیری از این بیماری با یکدیگر دست ندهند و از نوشت افزار یکدیگر استفاده نکنند.

کد خبر 93095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز