همشهری آنلاین: نتایج ده‌ها هزار آزمایش در آمریکا بیانگر آن است ویروس پاندمی آنفلوآنزای A از کودکان در سنین مدرسه به بقیه جمعیت منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت Quest Diagnostics در آمریکا که یک آزمایش به طور تجاری در دسترس ساخته است، که می‌تواند عفونت آنفلوآنزای خوکی را ثابت کند، اعلام کرد یافته‌هایش حاکی از آن است که در هفته‌های آینده تعداد بسیار بیشتری از بزرگسالان در آمریکا به آنفلوآنزای H1N1 مبتلا خواهند شد.

 این شرکت در گزارش خود می‌گوید: "بر اساس نتایج آزمایش‌هایی که Quest Diagnostics از هنگام شروع آزمایش‌کردن برای  H1N1 در ماه مه 2009، کودکان در سنین 5 تا 14 در مجموع از همه گروه‌های سنی دیگر بیشتر از لحاظ H1N1 مثبت شده بود."

 آزمایش Quest یک آزمایش PCR است - که ماده ژنتیکی ویروس را چند برابر می‌کند تا بتوان آن را شناسایی کرد و مشابه آزمایش‌هایی است که در بخش‌های بهداشتی دولتی برای شناسایی ویروس H1N1 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آزمایش‌‌های آنفلوآنزای فوری فعلی که در مطب دکترها به کار می‌رود، تنها می‌تواند مشخص کند که آیا فرد دچار آنفلوآنزای A هست یا نه. این آزمایش ها نمی‌توانند مشخص کنند که فرد که به کدام گونه آنفلوآنزای A مبتلاست، و اغلب آنها اصولا نمی‌توانند ویروس آنفلوآنزای A از نوع H1N1 را تشخیص دهد.

مراکز کنترل و پیشگیری‌ها آمریکا دیگر شماره افراد جدیدا مبتلاشده به H1N1 را شمارش نمی‌کنند،  و تخمین می‌زند که شماره افراد مبتلا شده در این کشور به بالای یک میلیون رسیده باشد. تنها موارد انتخابی آزمایش می‌شوند.

CDC گزارش کرده است که داده‌ها به دست آمده از 27 ایالت آمریکا نشان می‌دهد که 53 درصد افراد مبتلا به H1N1 که آنقدر بیمار شده بودند که نیاز به بستری داشته باشند، زیر 25 سال داشتند،‌ و تنها 7 درصد موارد بستری‌شدن در میان افراد 65 سال و بالاتر رخ داده بود- وضعیتی که دقیقا عکس روند ابتلا به آنفلوآنزای فصلی است.

دکتر جی لیبرمن،‌مدیر پزشکی شرکت Quest Diagnostics و متخصص اطفال در دانشگاه کالیفرنیا در ایروین، می‌گوید داده‌های به دست آمده از آزمایش تولیدی این شرکت، بر روی 76000 نفر در فاصله 11 مه تا 11 اکتبر انجام شده بود،‌ مکمل یافته‌های قبلی CDC به دست آمده از 5000 بیمار است، که نشان‌دهنده افزایش شدید موارد بیماری در کودکان بود.


به گفته لیبرمن این افزایش تعداد موارد بیماری در کودکان در پایان ماه آگوست (اوائل شهریور) و در آغاز سپتامبر (اوائل مهر) رخ داد.

 لیبرمن گفت: " آنچه جالب است این است که ما اکنون چند هفته پس از این افزایش موارد بیماری در کودکان،‌ شاهد افزایش در سایر گروه‌های سنی هستیم- در سالمندان، در افراد 50 تا 64 ساله و در کودکان زیر 5 سال."

آنفلوآنزا اغلب از کودکان در سن مدرسه به خواهر و برادران، والدین و نهایتا پدربزرگ و مادربزرگ‌‌ها سرایت می‌کند.

لیبرمن گفت: "آنچه ما تا به حال در این پاندمی دیده‌ایم این است که افراد سالمندتر به طور نسبی از ابتلا به بیماری مصون مانده‌است. اما این وضعیت ممکن است در چند هفته آینده تغییر کند."

 بسیاری ار دانشمندان معتقندند که سالمندان به خاطر اینکه تا حدی نسبت به ویروس H1N1 مصونیت دارند، کمتر ممکن است به این ویروس مبتلا شوند.

 به گفته لیبرمن این یافته‌ها نشان می‌دهد که واکسیناسیون کودکان در مقابل آنفلوآنزای A برای جلوگیری از گسترش بیماری در اجتماع اهمیت دارد.

 نتیجه آزمایش‌های Quest نشان داد که از لحاظ جنسیت تفاوتی میان مبتلایان وجود ندارد.

بیماری‌زایی ویروس H1N1 تا به حال خفیف تا متوسط بوده است. لیبرمن گفت در صورتی که بیماری‌زایی این ویروس شدیدتر بود، تعطیل‌کردن مدارس می‌توانست به کند کردن انتشار بیماری تا زمان دسترسی همگانی به واکسن کمک کند.

کد خبر 93419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز