همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد بیش از 6250 نفر تا به حال در نتیجه پاندمی آنفلوآنزای خوکی در گذشته‌اند‌ و به نظر می‌رسد روند مرگ و میر جهانی ناشی از این بیماری کند شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شمار مرگ و میرهای ناشی از پاندمی ویروس آنفلوآنزای A در این هفته تا 8 نوامبر 179 نفر افزایش یافت،  در حالیکه در هفته قبل از آن  تلفات بیماری 224 نفر افزایش یافته بود، و در هفته پیش از آن تلفات بیماری 700 نفر بالا رفته بود.

سازمان جهانی بهداشت افزود که اکنون پاندمی به 206 کشور یا منطقه در سراسر جهان رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شمار موارد آنفلوآنزا در آمریکا شمالی از اوج خود گذشته و در حال کاهش است، اما در اغلب بخش‌های اروپا و آسیای مرکزی و شرقی بیماری هنوز در حال شدت گرفتن است.

این سازمان افزود: "فعالیت بسیار شدید و فزاینده بیماری در مغولستان ادامه دارد و تاثیر شدیدی بر نظام مراقبت بهداشتی این کشور به جای گذاشته است."

اما سازمان جهانی بهداشت پس از بررسی اوج‌گیری ناگهانی گزارش‌شده در موارد بیماری در اوکراین در هفته‌های اخیر می‌گوید که ویروس آنفلوآنزای خوکی نشانه‌ای از قوی‌تر شدن نشان نداده است.

این سازمان می‌گوید: "تجزیه و تحلیل اولیه اطلاعات بیانگر آن است به نظر نمی‌رسد که شمار موارد شدید بیماری در اوکراین در مقایسه با تجربه سایر کشورها بیانگر تغییری در نحوه سرایت یا بیماری‌زایی ویروس باشد."

وزیر بهداشت اوکراین روز جمعه اعلام کرد که از پایان ماه اکتبر تا به حال بیش از 1.3 میلیون اوکراینی دچار آنفلوآنزای خوکی شده، و 265 جان خود را از دست داده‌اند.

قاره آمریکا هنوز بزرگترین شمار تلفات بیماری را دارد. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند 4512 نفر از هنگام شروع پاندمی ویروس در این قاره به علت آنفلوآنزای خوکی درگذشته‌اند، و در این هفته 113 نفر به تلفات بیماری افزوده شده است.

شمار تلفات بیماری در اروپا در حد 300 نفر ثابت باقی ماند، و نشانه‌ها بیانگر آن است که تعداد موارد بیماری در بخش‌هایی از بریتانیا به خصوص در ایرلند شمالی، و نیز در ایرلند و ایسلند از اوج خود گذشته است.

در  بخش ترک‌نشین قبرس اولین مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی گزارش شد. در ترکیه نیز با 20 نفر افزایش در تعداد مرگ و میرها،‌ رقم کل تلفات به 60 نفر رسید.

در مجارستان مقامات از مرگ یک زن 55 ساله و 73 ساله در بیمارستان در نتیجه آنفلوآنزای خوکی خبر داده‌اند و به این ترتیب تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری در این کشور به هفت نفر رسیده است.

در اتریش سومین مرگ ناشی از آنفلوآنزای خوکی در یک مرد 26 ساله پس از پنج روز بستری‌شدن گزارش شده است.

در آلمان بازیگر تیم کلن، کریستوفر اسکورچ به اولین بازیکن فوتبال در لیگ برتر این کشور بدل شد، که به این ویروس مبتلا شده است.

به گفته باشگاه این بازیکن  آلمانی 20 ساله، او در خانه مورد درمان قرار گرفته است و می‌تواند تا چهارشنبه به  تمرین بازگرددد.

افزایش شدید بیماری در چندین کشور در آسیای غربی و جنوبی از جمله در فلسطین و افغانستان در هفته‌های اخیر گزارش شده است،‌ در عین حال شمار موارد  بیماری در چین و ژاپن رو به افزایش بوده است.

پاندمی آنفلوآنزا در اغلب کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا و در نیمکره جنوبی در حال گرم شدن عمدتا در حال فروکش کردن است.

کد خبر 95186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز