دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

وزیر بهداشت باتوجه به کافی‌نبودن اطلاع‌رسانی درباره شیوع گسترده آنفلوانزای نوع A، تأکید کرد: باید مراقبت‌های جدی در مدارس صورت گیرد.

مرضیه وحیددستجردی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، ایجاد اتاق‌های ایزوله در مدارس لازم است و اگر تعداد مبتلایان به این بیماری در کلاس‌های درس از یک حدی بیشتر شد، لازم است که کلاس مربوطه یا مدرسه تعطیل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود 30 درصد افراد هر جامعه طی مدت 2 سال پاندمی به آنفلوانزای نوع A مبتلا می‌شوند، از سفارش خرید واکسن آنفلوانزای نوع A به حجم 20میلیارد تومان خبر داد و گفت: با این سفارش خرید قرار است تا بهمن یا اسفند ماه سال‌جاری میزانی از واکسن آنفلوانزای نوع A برای افراد آسیب‌پذیر در کشور فراهم شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه سیزدهمین اجلاس مدیران انتقال خون با بیان این مطلب عنوان کرد: در حال حاضر 3مرکز در کشور برای ساخت واکسن آنفلوانزای نوع A اقدام کرده‌اند که اگر اعتبارات این مراکز تامین شود، از اردیبهشت ماه سال آینده نیازی به واردات این واکسن نخواهیم داشت.

دکتر دستجردی در پایان گفت: ممکن است در وزارت آموزش و پرورش به‌علت وسعت این حوزه یا اعمال سلیقه‌ها، دستورالعمل‌ آنفلوانزای نوع A به خوبی اجرا نشود.گزارش‌های مربوط به اجرای این دستورالعمل‌ طی هفته گذشته چندان مطلوب نبوده، اما با برگزاری جلسات هماهنگی این گزارش‌ها از اواخر هفته گذشته بهتر شده است.

کد خبر 94327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز