دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام بهداشتی ارشد عربستان سعودی می‌گوید این کشور واکسیناسیون هزاران تن از کارکنان بهداشتی و خدمه حج و زائران داخلی را در مقابل آنفلوآنزای خوکی از از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عربستان سعودی اولین محموله‌های 11 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای آ را که سفارش داده بود،‌ دریافت کرده است.

دکتر زیاد ممیش، معاون مدیریت پزشکی پبشگیری وزیر بهداشت عربستان گفت قویا توصیه می‌شود که هر کسی که امسال در مراسم سالانه حج در مکه و مدینه کار می‌کند، واکسن بزند.

او با اشاره به بیش از یک میلیون اهالی سعودی و اهالی کشورهای دیگر ساکن عربستان که در مراسم حچ امسال دخیل هستند، گفت: "اولویت با زائران داخلی خواهد بود."
 
به گفته او واکسن‌ها همچنین - البته نه به صورت اجباری - در دسترس کارکنان بهداشتی، صدها هزار کارکنان دولتی و بخش خصوصی که با مراسم حج سروکار دارند، و ساکنان شهرهای مقدس مکه و مدینه، قرار خواهد گرفت.

مراسم حج حدود دو میلیون نفر را از 80 کشور - از جمله بیش از یک میلیون نفر از داخل خود عربستان - به سوی خود جلب می‌کند.

به گفته ممیش تا به حال 62 نفر به علت آنفلوآنزای آ در عربستان سعودی درگذشته‌اند که اغلب آنها دچار مشکلات بهداشتی دیگر بوده‌اند،‌ و تعداد موارد ثابت‌شده بیماری در این کشور از سوم ژوئن که اولین مورد بیماری در این کشور گزارش شد، به 7000 نفر رسیده است.

کد خبر 94304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز