همشهری آنلاین: دهها فروند زیردریایی و قایق تندرو روز دوشنبه با حضور فرماندة کل ارتش و وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در جریان مراسم تحویل دهی این شناورها که با حضور امیر سرلشکر صالحی و سردار مصطفی محمد نجار برگزار شد، یک فروند هواپیمای 747 که توسط متخصصان وزارت دفاع و ارتش  ج.ا.ایران تعمیر اساسی شده است، با پرواز در آسمان منطقه عملیات سوخت‌گیری در هوا را نیز با موفقیت انجام داد. همچنین  چندین فروند هواپیمای جنگندة صاعقه پرواز آزمایشی خود را انجام دادند.

در این مراسم سردار نجار طی سخنانی اظهار داشت: در آستانة ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم، به روح بلند و ملکوتی آن شخصیت ممتاز و بزرگ، سلام و درود می‌فرستیم  و بیست و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام عزیز (ره) را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف و قدرشناس ایران و نیروهای مسلح تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر اساس آموزه‌های دفاعی حضرت امام خمینی (ره) که مبتنی بر دکترین دفاع همه‌جانبه و بازدارندگی است موفق شده است در کلیه حوزه‌های هوایی، دریایی، زمینی و هوافضا و الکترونیکی، صنعتی کاملاً خودکفا و پویا را ساماندهی کند، که امروز به حول و قوة الهی در همه حوزه‌هایی که اشاره کردم، دارای توانمندی مناسب و مطلوبی می‌باشیم، بطوری که قادریم بدون اتکا و وابستگی به بیگانگان نیازمندیهای نیروهای مسلح را تأمین کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به جلوه های خودباوری و اقتدار دفاعی فرزندان معنوی روح ا... در این وزارتخانه اشاره کردند و افزودند:فرزندان معنوی روح‌ا...، یعنی متخصصان خلاق، مبتکر و سخت‌کوش صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری و همدلی فرماندهان و کارکنان زبده و کارآمد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق شدند توانمندیهای جدیدی را به توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزون نمایند.

وی در ادامه گفت:تحویل 3 فروند زیردریایی میدجت کلاس غدیر و تعداد 18 فروند شناور تندرو و هواپیماهای اورهال شده 747 ،که آن را در حال سوخت‌گیری در آسمان منطقه مشاهده کردید، بخشی از تجهیزات و امکاناتی است که امروز با حضور برادر عزیزم، امیر سرلشکر صالحی فرماندة کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار نیروی دریایی ارتش ج.ا.ایران قرار گرفت.

نجار همچنین گفت: وزارت دفاع در راستای تقویت بنیه دفاعی بویژه در عرصه دفاع از حریم دریایی کشور ، تمهیدات و سازو کارهای مناسب و متنوعی را پیش‌بینی کرده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود به تشکیل سازمان صنایع دریایی در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود:سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع مأموریت دارد با کمک سایر سازمانهای صنعتی وزارت دفاع متناسب با نوع تهدیدات دریایی، امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته دفاعی را طراحی، تولید و در اختیار نیروهای توانمند دریایی ارتش، سپاه و یگانهای رزمی دریایی ناجا قرار دهد.

گفتنی است این تجهیزات و تسلیحات شامل امکانات سطحی، زیرسطحی، سطح به هوا، سطح به سطح می باشد که شامل انواع موشک ، توپ، شناور تندرو، زیردریایی، بالگرد و هواپیما می باشد.

سردار نجار در ادامه سخنان خود گفت:بحمداله و با دم مسیحایی که حضرت امام (ره) به روح و کالبد جوانان و متخصصان ایران دمیدند، امروز صنایع دفاعی وزارت دفاع به صنعتی خودکفا و بالنده تبدیل شده است و قادر است کلیه نیازمندیهای نیروهای مسلح را در این بخش تأمین نماید.

نجار در ادامه خاطر نشان ساخت: با تحویل دهی این تجهیزات مدرن و پیشرفته قدرت دفاعی و توان بازدارندگی در عرصه دریا ارتقاء خواهد یافت و این نیرو چابک‌تر، قدرتمندتر و با صلابت‌تر قادر است مأموریتهای محوله را در دفاع از حریم دریایی کشور انجام دهد.

وی همچنین گفت:امنیت و ثبات پایدار در منطقه خلیج فارس و دریای عمان مسئولیت سنگینی است که در سایة همکاری همه کشورهای منطقه قابل حصول است و ج.ا.ایران در راستای اجرای این مسئولیت خطیر ضمن بکارگیری توانمندیهای خود آمادة همکاری گسترده با همسایگان برای ایجاد منطقه ای امن و آرام می‌باشد.

کد خبر 82646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز