پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ده‌ها فروند زیر دریایی و قایق تندرو به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی در مراسم تحویل‌دهی شناورها به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سی و دو سال پیش در بازدید از کارخانه صنایع دریایی تنها شاهد مونتاژ قطعات خارجی بودم اما امروز شاهد به بار نشستن تلاش‌های جوانان غیور ایرانی با ساخته شدن زیردریایی غدیر هستیم که این همان آرمان انقلاب است.

وی افزود: اکنون قادریم بدون اتکا و وابستگی به بیگانگان، نیازمندی‌های نیروهای مسلح را تامین کنیم و متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری فرماندهان کارآمد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق شدند توانمندی‌های جدیدی را به توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کنند.

وی بیان کرد: در همین راستا 3 فروند زیردریایی میدجت کلاس غدیر و تعداد 18 فروند شناور تندرو و هواپیمای F4 اورهال شده 747 که عمل سوختگیری در هوا را با موفقیت انجام داد، در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

فرمانده ارتش یادآور شد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ماموریت دارد با کمک سایر سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع متناسب با نوع تهدیدات دریایی، امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته دفاعی را طراحی، تولید و در اختیار نیروهای توانمند دریایی ارتش، سپاه و یگان‌های رزمی دریایی ناجا قرار دهد.

وی گفت: این تجهیزات و تسلیحات شامل امکانات سطحی، زیرسطحی، سطح به هوا، سطح به سطح می‌باشد که شامل انواع موشک، توپ، شناور تندرو، زیردریایی، بالگرد و هواپیما است.

اظهارات وزیر دفاع

در ادامه سردار مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز اظهار کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر اساس آموزه‌های دفاعی حضرت امام خمینی(ره) که مبتنی بر دکترین دفاع همه‌جانبه و بازدارندگی است موفق شده در کلیه حوزه‌های هوایی، دریایی، زمینی و هوافضا و الکترونیکی، صنعتی کاملا خودکفا و پویا را ساماندهی کند، امروز در تمام این حوزه‌ها دارای توانمندی مناسب و مطلوبی هستیم.

وی درباره تقویت بنیه دفاعی به ویژه در عرصه دفاع از حریم دریایی کشور افزود: تشکیل سازمان صنایع دریایی و تمرکز دادن کلیه فعالیت‌های تحقیقاتی و تولیدی در حوزه صنعت دریایی در این سازمان گام مهمی بود که در این راستا برداشته شده است.

نجار با بیان این‌که " هر نقطه‌ای که توسط دشمنان بر ما تنگ و محدود شد همان نقطه آغاز پیشرفت و تحولی نو در کشور شد" یادآور شد: امروز صنایع دفاعی وزارت دفاع به صنعتی خودکفا و بالنده تبدیل شده است و قادر است کلیه نیازهای نیروهای مسلح را در این بخش تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: با تحویل‌دهی این تجهیزات مدرن و پیشرفته، قدرت دفاعی و توان بازدارندگی در عرصه دریا ارتقا خواهد یافت و این نیرو چابک‌تر، قدرتمندتر و با صلابت‌تر قادر است ماموریت‌های محوله را در دفاع از حریم دریایی کشور انجام دهد.

وی ادامه داد: امنیت و ثبات پایدار در منطقه خلیج فارس و دریای عمان مسوءلیت سنگینی است که در سایه همکاری همه کشورهای منطقه قابل حصول است و جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای این مسوولیت خطیر، ضمن به کارگیری توانمندی‌های خود آماده همکاری گسترده با همسایگان برای ایجاد منطقه‌ای امن و آرام است.

همچنین امیردریادار دوم امیر رستگاری رئیس کارخانجات نیروی دریایی ارتش در این مراسم خاطرنشان کرد: این کارخانه پس از 33 سال کار در دریا رشد چشمگیری در سه دهه انقلاب اسلامی داشته است. انحصار تعمیرات یگان‌های طارق از حوضچه خشک خارج و به توانمندی نیروی ارتش اضافه شد. راه‌اندازی زیردریایی غدیر 948 یکی دیگر از جلوه‌های کارخانجات نداجا و مرکز تعمیرات رده میانی منطقه یکم نداجا است.

وی افزود: ساخت آشیانه راه‌اندازی سرسره برای آب‌دهی ساخت زین حمل کننده مونتاژ سازه و نصب تجهیزات دو فروند شناور غدیر ظرف یک سال در طرح بزرگ ولایت بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 82634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز