همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پس از بازگشت موفقیت آمیز ناوگروه نیروی دریایی ارتش از خلیج عدن و محافظت از کشتی‌های تجاری ایرانی و نفتکش‌ها، دومین ناو گروه نیروی دریایی ارتش عازم این منطقه شد.

امیر دریادار حبیب اله سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در بندرعباس افزود: ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از مهار موفق تهدید دزدان دریای و حفظ امنیت نفتکشها و کشتی های تجری و منافع اقتصادی جمهوری اسلامی در آبهای بین المللی در خلیج عدن صبح امروز سه شنبه به میهن اسلامی بازگشت.

وی بیان کرد: ناو شکن جمهوری اسلامی البرز و ناو جمهوری اسلامی بوشهر با طی مسافت 12هزار مایل دریایی و انجام رهگیری و رصد بیش از 700 نوع کشتی که 36 کشتی آن کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی بودند برای نخستین بار در نیروی دریایی یک ماموریت صد در صد عملیاتی را در آبهای بین المللی با موفقیت کامل اجرا کردند.

سیاری اظهار داشت: صبح سه شنبه دومین ناو گروه نیروی دریایی ارتش متشکل از بهترین ناوشکنهای جمهوری اسلامی ایران، ناو شکن رزمی شهید دریابان نقدی و ناو جمهوری اسلامی بندرعباس از منطقه دوم دریایی ولایت از بندر جاسک به سمت آبهای بین المللی واقع در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند اعزام شدند.

کد خبر 85021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز