فرمانده نیروی هوایی ارتش پس از پایان رزمایش هوایی میلاد نور ولایت با اشاره به اینکه اهداف این رزمایش به‌طور کامل محقق شده است، اعلام کرد

که تمامی خلبانان این رزمایش از نسل بعد از انقلاب بوده‌ و تمامی آموزش‌ها را در داخل دیده بودند.

حسن شاه‌صفی که در پایان این رزمایش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت و مهر از آن خبر داد، گفت: رزمایش از چهارشنبه هفته گذشته با گسترش یگان‌های پروازی در سطح کشور آغاز شده بود که طی 2 روز پایانی رزمایش با بمب‌های مشقی و طی کردن مسیرهای طولانی از سوی هواپیماها پیگیری شد.

وی انجام سوختگیری هوایی زیر 5 هزار پا و تا 2 هزار پا، پرواز روی سطح آب و آب‌های آزاد به مساحت 700 کیلومتر را یکی از دستاوردهای این رزمایش خواند و افزود: در روز پایانی رزمایش میلاد نور ولایت، (دیروز) هواپیماها با بمب‌های حقیقی که در جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییرات اساسی در آن ایجاد شده بود، اهداف را مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نیروی هوای ارتش عنوان کرد: تمامی صحنه‌های روز پایانی رزمایش چه در رها نمودن بمب‌ها، چه در سکوت رادیویی در طول پرواز و چه در مدل حمله کردن واقعی بود. در این رزمایش، تمامی اهداف در نظر گرفته منهدم شد و ما به‌طور کامل به اهداف خود دست پیدا کردیم، در حالی که همه خلبانان نسل بعد از انقلاب که تمامی آموزش‌ها را در داخل دیده بودند، رزمایش را انجام دادند.

وی یکی از اهداف در نظر گرفته شده برای این رزمایش را پرواز بیش از 3600 کیلومتر خواند و گفت: شعاع عمل ما در این رزمایش 3800 کیلومتر یعنی از غربی‌ترین نقطه کشور تا جنوبی‌ترین نقطه شرق کشور بود.

همچنین تمرین‌های سوختگیری شکاری از تانکر و به‌خصوص شکاری از شکاری از دیگر اهداف ما بود. تمامی پروازهای این رزمایش سختی‌های بسیاری داشت، اما اکنون به ما خبر رسیده که تمامی پروازها و خلبانان، سالم در یگان‌‌های اولیه به زمین نشسته‌اند.

شاه‌صفی یکی از مأموریت‌های این رزمایش را فرماندهی متمرکز خواند و تصریح کرد: هدف ما این بود که در این رزمایش نشان دهیم حتی درصورت فرماندهی متمرکز می‌توانیم به‌صورت غیر‌متمرکز عمل کنیم‌؛

با توجه به رنج پروازها به‌دنبال آن بودیم که اگر در یک منطقه در کشور تهدیدی به‌وجود آید، همگی بتوانند خود را در اسرع وقت به آن نقطه برسانند و اگر از سوی ستادهای بالاتر مأموریتی در دورترین نقطه کشور به ما ابلاغ شد، با همان کیفیت دوران دفاع مقدس بتوانیم آن را انجام دهیم.

کد خبر 84207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز