سخنگوی رزمایش میلاد نور ولایت درباره برگزاری این رزمایش گفت: مرحله اول این رزمایش که مطالعات آن از یک سال گذشته آغاز شده بود، دیروز با موفقیت انجام شد.

امیر خلبان حسین چیت‌فروش، سخنگوی رزمایش میلاد نور ولایت در نشست خبرنگاران که مهر آن را گزارش کرد، بیان کرد: این رزمایش با بررسی مطالعاتی و تحقیقاتی روی تهدیدهای پیرامون جمهوری اسلامی ایران و با اهداف ارتقای توان رزمی، آموزش عملیاتی خلبانان بعد از استقلال نیروهای پدافندی از آفندی صورت می‌گیرد که یکی از اهداف دیگر آن تقسیم بندی و ارتقای توان رزمی نیروهاست.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی به‌عنوان نیروی واکنش سریع و نیرویی با انعطاف‌پذیری بالا باید درصورت هرگونه تهدید جزو نخستین نیروهایی باشد که خود را به دورترین نقاط کشور می‌رساند، تصریح کرد: با بررسی و طرح ریزی درباره نقاط ضعف دشمن و نقاط قوت خود رزمایش میلاد نور ولایت را صورت داده‌ایم.

امیر چیت فروش درباره مراحل این رزمایش نیز گفت: در مرحله اول رزمایش که امروز با موفقیت انجام شد انتقال تجهیزات، سایت‌یابی، تمرین حضور در منطقه و انتقال به دورترین نقاط با موفقیت تمرین شد.

سخنگوی رزمایش میلاد نور ولایت خاطرنشان کرد: این رزمایش در نقاط مختلف کشور و با وسعت بزرگی در سطح کشور صورت می‌گیرد که طی آن به‌دنبال آن هستیم که ببینیم توان نیروهای ما برای رساندن خود از نقاط مختلف سراسر کشور به یک نقطه هماهنگ و محل تهدید چقدر است.

تقریبا تمامی پایگاه‌های شکاری کشور در این رزمایش دخیل هستند.وی با اشاره به تعداد جنگنده‌بمب‌افکن‌هایی که در این رزمایش به‌کار گرفته می‌شوند نیز اذعان کرد: در رزمایش میلاد نور ولایت به استعداد مورد نیاز و هر لحظه‌ای که ممکن باشد یک هواپیمای جنگنده و یا سوخت رسان به دستور فرماندهی اضافه یا کم می‌شود ولی اهداف ویژه و مشخص این رزمایش تمرین بعد مسافت، تمرین روی آب، ارتفاع پست و پایین است چون طی 30 سال گذشته چنین موردی را شاهد نبوده‌ایم که خلبانان ما 3600 کیلومتر پرواز کنند و هدف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهند.

امیر چیت فروش در پایان گفت: مراحل مطالعاتی و مقدماتی رزمایش میلاد نور ولایت از سال گذشته انجام شده است، انتقال تجهیزات این رزمایش از 20 روز پیش صورت گرفته و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد روز چهارشنبه این هفته پایان موفقیت آمیز این رزمایش را جشن خواهیم گرفت.

کد خبر 84064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز