همشهری آنلاین: یک فروند موشک زمین به زمین سجیل2 در آستانة سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس با رمز مقدس یافاطمه‌الزهراء با موفقیت کامل پرتاب و به هدف فرضی اصابت کرد

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ، پس از انجام موفق رزمایش موشکی بیت‌المقدس، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با تلاوت آیة شریفة :« فلماجاء امرنا جعلنا عالیها سافلها و امطرنا علیها حجاره من سجیل منضود » (چون صبح شد، فرمان قهر ما دیار آن قوم نابکار را ویران و زیر و زبر ساخت و بر سر آنها مرتب از آسمان سنگ هلاک فروریختیم) اظهار داشت. این موشک پس از پرتاب، به طور دقیق به هدفی که از قبل تعیین شده بود، اصابت کرد و علاوه بر نمایش سرعت عمل یگانهای موشکی، دقت بسیار بالای هدف‌گیری در این رزمایش به اثبات رسید.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی های موشک سجیل 2 گفت: این موشک دو مرحله ای از دو موتور سوخت جامد مرکب تشکیل شده است که نسبت به موشک سجیل دارای سیستم ناوبری جدید بوده از سانسورهای بسیار پیچیده و دقیقی برخوردار است. وی افزود: همین ویژگی موجب شده است دقت عمل آن نسبت به نسل قبلی افزایش یابد . وزیر دفاع گفت: با بهینه سازی سکوی پرتاب و سیستم نشانه‌روی متخصصان ما توانسته اند سرعت عمل این موشک را نیز به نحو چشمگیری افزایش دهند.

سردار نجار در ادامه گفت: این حماسه ماندگار و افتخارآمیز ، سند زنده دیگری از مقاومت، رشادت، قدرت ابتکار و خلاقیت رزمندگان دیروز ، حماسه خرمشهر است که امروز در کسوت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی فتح و ظفر دیگری را برای ملت ایران به ارمغان آوردند. وزیر دفاع تصریح کرد: صنایع هوافضای وزارت با پرتاب موفقیت آمیز سجیل 2 خط بطلانی بر تحریم گسترده و پیچیده‌ای که علیه ایران در جریان است ، کشید و با توکل بر خدا و تکیه بر استعداد و توان و خلاقیت خود یکی از پیچیده‌ترین فناوریهای موشکی را در موشک سجیل 2 به نمایش گذاشت.

وزیر دفاع افزود: بطور کلی قدرت تخریب بسیار بالا، هدف‌گیری دقیق، کوتاه بودن زمان مورد نیاز برای استقرار، سرعت عمل بالا در پرتاب و خروج از محل پرتاب، مدت زمان بالای نگهداری موشک، از ویژگیهایی است که توان عملیاتی و قدرت موشکی نیروهای مسلح کشورمان را ارتقاء داده است.

وی افزود: خط تولید انبوه این موشک آغاز شده است و ما قادریم نیازمندیهای نیروهای مسلح به این موشک را به هر میزان که باشد، تأمین نماییم.

وزیر دفاع اظهار داشت: با پرتاب موشک سجیل 2 بنده این نوید را به ملت بزرگ ایران می دهم که قدرت موشکی یک قدرت ملی و کاملاً تثبیت شده که قادر است دودمان هر متجاوز بدسیرتی‌ را که چشم طمع به این آب و خاک داشته باشد، براندازد.

سردار نجار تاکید کرد: نیروهای مسلح هوشیارانه و بطور شبانه‌روزی آمادة دفاع از کشور می‌باشند و این هوشیاری مانع از هر گونه غافلگیری و تعرض از سوی دشمنان شده است.

وزیر دفاع گفت این موفقیت بزرگ، بسان فتح خرمشهر و عملیات پیروز بیت‌المقدس است ،چرا که در فتح خرمشهر، رزمندگان اسلام ، دشمن  بعثی را  از سرزمین عزیزمان بیرون و قلوب رهبر و ملت را شاد کردند و امروز متخصصان صنایع هوافضای وزارت دفاع با فتح قله‌های فناوری موشکی ایران تحریمهای گسترده دشمنان را ناکام و قلوب ملت ایران و فرماندة معظم کل قوا را شاد و مسرور کردند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد، توان موشکی ایران که امروز در موشک سجیل به منصة ظهور رسیده است، یک قدرت کاملاً بازدارنده و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و هیچ کشوری  را تهدید نمی کند.

سردار نجار با بیان اینکه قدرت بازدارندگی ایران موجب خواهد شد که جنگهای ناخواسته از سوی بدخواهان به منطقه تحمیل نشود، تصریح کرد، این قدرت ثبات، آرامش و امنیت پایدار را در منطقه ایجاد می‌کند.

وزیر دفاع با تحلیل شرایط منطقه گفت: دشمنان امنیت و آرامش منطقه همواره تلاش کرده‌اند قدرت موشکی و بازدارنده ایران را بعنوان خطری برای کشورهای همسایه ایران، منطقه و جهان القاء کنند ولی ما اعلام می کنیم قدرت موشکی ایران، قدرت جهان اسلام برای دفع هر گونه تجاوز می باشد. زیرا معتقدیم امنیت ایران با امنیت جهان اسلام گره خورده است.

سردار نجار توان و قدرت دفاعی ایران را مرهون توکل به خدا، هدایت های پیامبر گونه امام خمینی(ره) و وصی شایسته‌اش حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خون شهیدان و تلاش بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع ذکر کرد و از برگزارکنندگان این رزمایش موفق موشکی قدردانی کرد.

کد خبر 81828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز