همشهری آنلاین: خط تولید توپ دریایی 40 میلی متری فتح به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه خرمشهر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در آئین افتتاح این خط تولید، در تشریح ویژگی‌های توپ دریایی 40 میلی متری اظهار داشت: این سلاح جزو توپ‌های ضد هوایی ارتفاع پست است و در ناوچه‌های دریایی استفاده می‌شود.

وی افزود: این سلاح براساس نیاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور کاملاً بومی بدست متخصصان سخت کوش و اقتدارآفرین وزارت دفاع ساخته شده است.

سردار نجار گفت: برد نهایی این سلاح 12 کیلومتر و نواخت تیر آن 300 گلوله در دقیقه است و از این سلاح می‌توان به عنوان سلاح ضد موشک‌های کروز استفاده کرد.

وزیر دفاع بومی سازی این سلاح را برای تقویت توان دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح در دریا توصیف کرد و افزود: امروز صنایع دفاعی وزارت دفاع با تولید انواع امکانات و تجهیزات دفاعی مورد نیاز نیروی دریایی سپاه و ارتش، اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.

وی تصریح کرد: ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، شامل قایق‌های تندرو، ناوچه‌های موشک انداز و اژدرافکن، انواع هواناوها، لندینگ کرافت در اوزان مختلف، زیردریایی در کلاس‌های مختلف و مهمات، سلاح ها و تجهیزات و امکانات الکترونیکی و مخابراتی که بر روی این شناورها نصب می‌شود، به صورت کاملاً بومی در کشور ساخته می‌شود.

سردار نجار با قدردانی از تلاش کارکنان سازمان صنایع دفاع این موفقیت را به محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و مردم غیور ایران تبریک گفت.

کد خبر 82053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز