سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط تولید هواناو یونس6، به مناسبت خجسته ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هواناو یونس 6 قابلیت بسیار بالایی در رزمایش و عملیات سریع دارد و می‌تواند ماموریت‌های امداد و نجات، گشت‌ زنی و پشتیبانی را در دریا، رودخانه و مناطق باتلاقی و برفی انجام دهد.
 
در آئین بهره برداری از خط تولید هواناو یونس 6، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار وزیر دفاع در تشریح قابلیت‌های این هواناو گفت: هواناو یونس 6 به طور کاملا بومی ‌و بدست متخصصان هوشمند، خلاق و افتخارآفرین صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: صنایع دریایی وزارت دفاع در فاز نخست می‌تواند هر سال 20 فروند از این هواناو را تولید و با خدمات پس از فروش در اختیار نیروهای مسلح و دیگر متقاضیان قرار دهند.

وزیر دفاع از صنایع دریایی وزارت دفاع بعنوان صنعتی پویا و رو به توسعه یاد کرد و افزود: تنوع و میزان محصولات تولیدی صنایع دریایی وزارت دفاع علاوه بر تقویت بنیه دفاعی کشور برای دفاع از حریم مرزهای آبی میهن اسلامی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی در شهرهای جنوبی و شمالی کشور موجب شده است.

سردار نجار با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران، مدیران و متخصصان صنایع دریایی که با طراحی و تولید این هواناو گام بلند دیگری در خودکفایی صنعت دریایی کشور برداشتند، گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای صنعت دریایی و نقشی که این صنعت می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد، باید سرمایه‌گذاری جدی‌تری در این بخش صورت پذیرد.

کد خبر 82216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز