همشهری آنلاین: موشک پرقدرت و هوشمند نور، از ناوشکن کاملا ایرانی جماران، شلیک شد و با موفقیت کامل، هدف از پیش تعیین شده خود را در آب‌های جنوب کشور منهدم کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، امیردریادار حبیب الله سیاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ساعت دقیق شلیک موشک هوشمند نور را از عرشه ناوشکن جماران، 10 و 32 دقیقه و 20 ثانیه اعلام کرد.

دریادار سیاری افزود: ناوشکن جماران در منطقه دوم ولایت جاسک و دلتا 80 مستقر و پس از آن، این منطقه به وسعت 120 در 40 مایل دریایی یعنی 220 در 70 کیلومتر قُرق شد و جماران موشک هوشمند نور خود را با موفقیت به سمت هدفش شلیک کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برد مناسب و موثر، هوشمند بودن، دقت بسیار بالا در رهگیری هدف و قدرت انهدام چشمگیر را از ویژگی های مهم موشک نور خواند.

وی با بیان این که ناوشکن جماران، در 30 بهمن امسال با حضور مقام معظم رهبری به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد و دو روز پس از آن نیز، ماموریت خود را در آب های دریای جنوب ایران آغاز کرد و با تیراندازی های مختلف، سلاح های خود را آزمایش کرد، گفت: پس از آن، جماران برای پرتاب موشک آماده شد و امروز در یک تمرین دریایی موشک هوشمند خود را شلیک کرد.

دریادار سیاری، جماران را نشانه اراده، اقتدار، فناوری و عشق به اسلام و میهن اسلامی نخبگان علمی کشور در مراکز علمی و دانشگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد: یکی از قابلیت های ویژه ناوشکن جماران، امکان حمل و شلیک انواع موشک های سطح به سطح و سطح به هوا است.

وی گفت: ناوشکن جماران همچنین قابلیت شلیک انواع اژدرهای دریایی برای مقابله با اهداف زیرسطحی را نیز دارد.

دریادار سیاری از شلیک اژدرهای کاملا هوشمند نصب شده در ناوشکن ایرانی جماران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اژدرها قدرت رهگیری بسیار بالایی دارد و پس از شلیک هدف را صد در صد منهدم می کند.

وی از افتتاح طرح های دیگر دفاعی، در سال آینده خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این موفقیت بزرگ را پس از ساخت ناوشکن کاملا ایرانی جماران به تمام عاشقان میهن اسلامی تبریک گفت و تاکید کرد: دشمن باید بداند اقتدار و توان بازدارندگی نیروهای مسلح برای پاسداری از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران آن قدر بالا هست که کسی جرات تعرض به ایران اسلامی را نداشته باشد.

دریادار سیاری افزود:‌ ساخت جماران پیامی جز صلح و دوستی ندارد، چرا که ساخت این ناوشکن به کشورهای منطقه این پیام را می دهد که خودمان می توانیم برای برقراری امنیت منطقه، دست به دست هم دهیم و نیازی به حضور بیگانگان نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: ‌ساخت ناوشکن جماران، آغاز تحولی نوین در پیشرفت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 103129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز