همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش گفت: مطمئنیم و دشمنان نیز احساس کرده‌اند با وضعیتی که در آن گرفتار شده‌اند، دست به هر خطایی بزنند، نابودی فروپاشاننده‌ای را برای‌شان رقم می‌زنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امیرسرلشکر عطاءالله صالحی صبح روز دوشنبه در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش تاکید کرد: امروز سیاست استکبار جهانی و اسرائیل جهان‌خوار یک سیاست فروپاشیده و شکست‌خورده است.

وی با تشکر از فرماندهان و مدیران دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش اظهار کرد: چند سال قبل زمانی که نیروهای فرا منطقه‌ای به سرکردگی استکبار جهانی و آمریکای جهان‌خوار به کشورهای دوست و برادر ما، افغانستان و عراق حمله کردند، فرماندهی کل قوا فرمانی صادر کردند مبنی بر این که عملیات‌های نظامی که اطراف مرزهای ما صورت گرفته است را مانند رزمایشی بدانید و از آن‌ها درس بگیرید و تجربه‌های هشت سال دفاع مقدس را نیز به آن بیامیزید و بهترین راهکارهای پدافندی و دفاع قاطع را در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی به دست بیاورید.

وی با اشاره به این‌که " امروز در تمام عرصه‌ها زحمت کشیده شده و کار انجام شده است" تصریح کرد: ما امروز در قالب یک نیروی مسلح دفاعی و بازدارنده در مقابل تهاجم‌های بیگانه هستیم ولی به هیچ وجه این تهدید را از همسایگان‌مان نمی‌بینیم و به همین جهت در مقابل آن‌هایی که با زیاده‌خواهی به همسایگان‌مان تجاوز و آن‌ها را اشغال کرده‌اند، با آموزه‌های خود یک نوع هشدار می‌دهیم که نه فقط به خاطر دفاع از سرزمین خود بلکه برای دفاع از آرمان و انقلاب اسلامی خود و نیز خونخواهی همه مسلمانانی که در جوار مرزهای ما آسیب دیده‌اند، قصد ما این نیست که در مقابل تجاوز خارجی فقط دفاع کنیم بلکه قصد ما کسب اطمینان از پیروزی نیز هست.

فرمانده کل ارتش سیاست استکبار جهانی را شکست خورده و فروپاشیده دانست و افزود: نظامیانی که یک روز پشت صحنه تحرکات سیاسی بوده‌اند و برخی از آن ژنرال‌های بی‌تجربه، امروز به صحنه سیاست آمده‌اند و مطالبی را می‌گویند که نه در شان دیپلماسی، نه در شان سیاسیون آن‌ها و نه در شان یک نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک نظامی و در اصول نظامی‌گری دارای یک صنف مشترک جهانی هستیم و دوست و دشمن فرق نمی‌کند، همه دارای یک سری خصوصیات مشترک هستیم. یکی از این ویژگی‌ها و خصوصیات، نظم است و از دیگر ویژگی‌های مشترک می‌توان به غرور نظامی توام با شرافت سربازی و پاکدامنی اشاره کرد. متاسفانه ما امروز می‌بینیم که ژنرال‌های نفتی آمریکا حتی این پرستیژ و غرور مشترک نظامی‌گری را نیز زیر پا گذاشته‌اند.

وی در پایان گفت: آن‌هایی که به جای بوی خون بوی نفت می‌دهند و دستاویز کارتل‌های نفتی هستند، کلماتی را بیان می‌کنند که در شان یک نظامی نیست و این نهایت لجام‌گسیختگی و فروپاشی نظام‌هایی است که هیچ اندیشه‌ای برای اخلاق، ایمان و حتی اقتدار ملت‌های خودشان هم ندارند.

مراسم دانش آموختگی دوره‌های 19 و سوم حرفه‌ای دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز ـ دوشنبه ـ برگزار شد، جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش و تعدادی از وابستگان نظامی سایر کشورها حضور داشتند.

فارغ‌التحصیلان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش با اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاعی، مسوولیت‌های مختلف فرماندهی و مدیریت در نیروهای چهارگانه ارتش را بر عهده خواهند گرفت.

کد خبر 103497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز