جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه اعلام کرد: نیروهای موشکی استراتژیک این کشور قصد دارد در سال 2009 چهارده موشک بالستیک قاره پیمای از انواع مختلف پرتاب کنند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، نیکلای سالاوتسوف روز جمعه در مسکو به خبرنگاران گفت: در میان موشک‌هایی که قرار است پرتاب شود آزمون موشکی است که در چارچوب کار ساخت نمونه‌های آتی تجهیزات موشکی انجام می‌شود.

همچنین پرتاب‌های آموزشی - نظامی با هدف تمدید مهلت بهره‌برداری از موشک‌ها و نیز پرتاب موشک‌ها در چارجوب برنامه نابودسازی توام با انتقال دستگاه های فضایی به مدار. 

وی افزود: نیروهای موشکی استراتژیک در سال 2009 شش مجموعه موشکی جدید، از جمله "توپول-ام" را به کار خواهد گرفت. 

وی گفت: در صورت تحقق برنامه‌های نظامی نیروهای موشکی استراتژیک در سال 2009 میلادی شش دستگاه پرتاب وارد کشیک نظامی می‌شوند.

در عین حال فرمانده توضیح داد که باید به روند وارد سازی دومین هنگ موشکی مجهز به مجموعه های موشکی زمینی سیار "توپول-ام" به کشیک نظامی پایان داد. علاوه بر این، برنامه ریزی می شود که اواخر سال جاری تجدید سلاح هنگ اول موشکی به مجموعه‌های موشکی زمینی سیار دارای موشک های بالستیک قاره پیمای جدید با سوخت جامد در استان ایوانووا را آغاز کرد.

سالاوتسوف افزود: نیروهای موشکی استراتژیک دو هنگ در استان ایوانووا خواهند داشت که مسلح به مجموعه‌های موشکی زمینی سیار "توپول-ام" می شوند.

در سال 2006 اولین هنگ دارای موشک های بالستیک قاره پیمای ار.اس.-12ام.2 وارد کشیک نظامی شد. هر یک از هنگ ها 9 دستگاه پرتاب توپول-ام در اختیار خواهد داشت.

فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک اظهار داشت:برنامه ریزی می شود که تا پایان سال 2009 تجدید سلاح دومین هنگ موشکی به توپول-ام پایان یابد.

فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک فدراسیون روسیه همچنین گفت: مجموعه های موشکی مجهز به موشک "ار.اس.-20 و." (موسوم به "وایوُدا" Voyevoda)، بر اساس طبقه بندی ناتو "ساتانا" (به‌معنای "شیطان) تا سال 2019  در اختیار نیروهای موشکی استراتژیک قرار خواهند داشت.

وی اظهار داشت: "تمدید مهلت بهره برداری از مجموعه‌های موشکی دارای موشک "ار.اس.-20و." اجازه می‌دهد که این قویترین موشک‌ها در جهان را 8 تا 10 سال دیگر نیز نگهداشت. برای این که موشک‌های جدید را جایگزین آنها کرد، نیاز به هزینه‌ای است که به مراتب بیش از مخارج در مرحله کنونی می‌باشد.

کد خبر 78628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز