همشهری‌آنلاین: نیروی هوایی روسیه در حال بررسی طرح استقرار موقت بمب‌افکن‌های دورپرواز خود در کوبا یا ونزوئلاست

خبرگزاری آلمان از مسکو گزارش داد، بر اساس خبری که اینترفکس روز شنبه منتشر کرد، آناتولی شیخارف (Anatoli Schicharew)، فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت فقط در کوبا چهار تا پنج فرودگاه وجود دارد که بر سر آنها توافق شده است.

رییس نیروهای پروازی دوربرد ادامه داد، علاوه بر این هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا هم فرودگاه مستقر در جزیره لا اورچیلا را برای استارت و فرود هواپیماهای راهبردی پیشنهاد کرده است.

وی تاکید کرد: «زمانی که اراده سیاسی پدید بیاید، ما آماده خواهیم بود.» رهبران روسیه فقط در خصوص اندیشه‌های تئوریک ارتش سخن می‌گویند.

همکاری نزدیک‌تر
دیمیتری مدودف، رییس جمهور روسیه پیش از این در سفر خود به آمریکای لاتین در سال گذشته میلادی از آمادگی برای همکاری نظامی نزدیک‌تر با ونزوئلا و کوبا سخن گفته بود. پاییز 2008 دو فروند بمب‌افکن Tu- 160 به دعوت چاوز به ونزوئلا اعزام شدند. مسکو و کاراکاس نگرانی‌ها در این خصوص را رد کرده‌اند که می‌خواهند آمریکا را تهدید کنند.

روسیه آخرین بار به خاطر اعزام ناوهای جنگی خود به سواحل کوبا و ونزوئلا موجبات نگرانی بین‌المللی را پدید آورد. روسیه برای کوبا از 20 سال پیش یعنی زمان فروپاشی شوروی مهم‌ترین شریک علیه آمریکا بوده است.

وزارت دفاع روسیه در مسکو تابستان گذشته پس از آنکه ارتش آمریکا در خصوص «عبور از خطوط قرمز» هشدار داد، وجود طرح‌هایی را در خصوص استقرار احتمالی بمب‌افکن‌های روسی در خاک  کوبا رد کرد

کد خبر 77228

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز