در حالی که 2 روز دیگر باراک اوباما به‌طور رسمی قدرت را در آمریکا به دست می‌گیرد ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر روسیه در سخنانی کنایه‌آمیز تاکید کرد نباید از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا انتظار زیادی داشت.

به گزارش رویترز، پوتین در این باره اعلام کرد که او در اوباما نشانه‌های مثبتی مشاهده کرده است اما با این حال نباید از او انتظار زیادی داشت.

او با اشاره به موضع اوباما در مورد طرح دفاع موشکی آمریکا در اروپا و آمادگی ظاهری آمریکا برای پذیرش عضویت کشورهایی مانند گرجستان و اوکراین در ناتو گفت: ما در مبارزات انتخاباتی اوباما که توجهات زیادی را به‌خود جلب کرد، نشانه‌های مثبتی هم دیده‌ایم که متوجه ما بوده است.

وی همچنین تاکید کرد ما شنیده‌ایم و کاملا موافقیم که روسیه و آمریکا درباره حل و فصل مشکلاتی مرتبط با محدود کردن رقابت تسلیحاتی نقاط مشترک زیادی دارند. به علاوه ما مشکلات مشترک زیادی داریم که می‌توانیم با همکاری دوطرف حل و فصل کنیم.

نخست‌وزیر روسیه از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به‌عنوان فردی صادق یاد کرد، اما تصریح کرد که لازم است مسکو این موضوع را مشاهده کند که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در عمل چه اقداماتی انجام خواهد داد.

پوتین در اظهار نظری کنایه آمیز گفت: من عمیقا متقاعد شده‌ام که بزرگ‌ترین ناامیدی‌ها از انتظارات بزرگ نشأت می‌گیرد. وی تاکید کرد: روسیه منتظر خواهد ماند تا ببیند آیا اوباما به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل خواهد پوشاند یا خیر.

کد خبر 73218

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز