چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی به روز پنجم خود وارد شد که این رژیم امروز پیشنهاد فرانسه را مبنی بر توقف موقت حملات به نوار غزه رد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان از تل‌آویو، در حالی که ‌غرب بدون اقدام عملی، فقط رویکردی دیپلماتیک را در قبال وضعیت وخیم غزه دنبال می‌کند، یک مسئول ارشد رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت پیشنهاد برنار کوشنر، وزیر خارجه فرانسه برای برقراری آتش‌بس موقت هیچ فایده‌ای ندارد.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و گروه چهارجانبه سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه خواهان آتش‌بس فوری و پایدار شدند.

27 وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا در پاریس هم در بیانیه‌ای خواستار دسترسی بدون مانع نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه شدند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تا کنون هر گونه درخواست برای آتش‌بس را رد کرده است.

انتقاد نماینده سازمان ملل
در همین حال، ریچارد فالک، نماینده حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین از سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ابراز شگفتی کرد. وی از جامعه جهانی خواست برای توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم را بیشتر زیر فشار قرار دهد.

نشست وزیران عرب
از سوی دیگر قرار است امروز وزیران امور خارجه کشورهای عربی با برگزاری نشستی اضطراری، ابعاد مختلف تحولات فلسطین را بررسی کنند.

عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب سه‌شنبه  شب در نشستی خبری  تصریح کرد نشست اضطراری وزیران خارجه عرب  روز چهارشنبه در قاهره  با هدف اتخاذ موضع واحد  درباره چگونگی برخورد کشورهای عربی با حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و توقف فوری این حملات برگزار می‌شود.

شرط حسنی مبارک
در همین حال، حسنی مبارک، رییس جمهور مصر پیش از اجلاس قاهره گفت کشورش تنها در صورت بازگشت نیروهای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ناظران اتحادیه اروپایی به نوارغزه گذرگاه رفح را می‌گشاید.

وی در اظهاراتی که از تلویزیون مصر پخش شد، گفت: مصر معتقد است تجاوزات اسرائیل به نوارغزه باید متوقف شود تا آرامش به این منطقه بازگردد.

کد خبر 71984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز