همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنان مراسم روز ارتش، گفت : دنیا بداند ملت ایران یک ملت آرمانى و طرفدار صلح و امنیت بر پایه عدالت براى همه ملت‌هاست ودر مسیر آرمانى خود پیوسته و یکدل تا آخر ایستاده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقاى احمدى نژاد با بیان اینکه ملت ایران قدردان فداکارى‌ها و ایثارگرى‌هاى ارتش است، افزود : اقتدار قواى مسلح ایران ضامن امنیت منطقه است.

وى تصریح کرد: اقتدار ملت ایران و اقتدار قواى مسلح ایران و اقتدار ارتش سرافراز جمهورى اسلامى ایران، اقتدار صالح و در خدمت ملت‌ها و در خدمت عدالت و کرامت انسانى است و ملت ایران به داشتن چنین قواى مسلحى افتخار مى‌کند.

رئیس جمهوری ادامه داد، سلام و صلوات خدا بر امام راحل که پایه گذار ارتش سرفراز است و همچنین سلام و صلوات خدا بر شهیدان و جانبازان و آزادگان انقلاب و دفاع مقدس و ارتش جمهورى اسلامى ایران و سلام خدا بر قواى مسلح جمهورى اسلامى ایران، سربازان، درجه داران، افسران، امیران و سرداران.

امروز ارتش الگوست

رئیس جمهوری گفت: امروز ارتش جمهورى اسلامى ایران مظهر قواى مسلح مردمی، ایمانى و مجاهدت در راه خداست و باور ما این است که ارتش الگوست.

آقاى احمدى نژاد  گفت: البته به فضل الهى این ویژگى در همه قواى نظامى و انتظامى سرشار است و موج مى‌زند.

وى افزود: همه نیروهاى ارتش به ویژه نیروى زمینى در دوران جدید حیات خود افتخارات جدیدى آفریدند.

رئیس جمهوری گفت: لحظه به لحظه مجاهدت ارتش در دوران دفاع مقدس برگ‌هاى زرین پرافتخار ملت ما را شکل مى‌دهد.

وى افزود: پس از آن نیز ارتش در برقرارى امنیت و صیانت از مرزها و پشتیبانى از ملت و تقویت اقتدار ملى نقش ممتازى را ایفا کرده است و صف طولانى شهدا، جانبازان، مجاهدان ارتش در دوران دفاع مقدس همه و همه پایه‌هاى اقتدار ارتش هستند.

رئیس جمهوری گفت: ما تردید نداریم به فضل الهى با وحدت و یکپارچگى ملت و اقتدار نیروهاى مسلح ارتش جمهورى اسلامی، ملت ایران امروز یکى از مقتدرترین ملت‌هاى منطقه و بخش وسیعى از جهان است و براى همیشه جرات تهدید از ناحیه دشمنان برداشته شده است.

وى افزود: امروز ارتش و قواى مسلح موجب عزت و امنیت خاطر و سرفرازى ملت ایران هستند و باید صمیمانه از همه مجاهدت‌ها، فداکارى‌ها و دلسوزى‌هاى قواى مسلح به ویژه ارتش تقدیر و تشکر کنیم.

ویژگی‌های منحصر بفرد ارتش ایران

رئیس جمهوری گفت: امروز ارتش جمهورى اسلامى ایران داراى ویژگى‌هاى منحصر به فرد است؛ ایمان به خدا ، خدمتگزارى به ملت، پیگیرى آرمان‌هاى بلند الهى و پیوستگى به خط ولایت و امامت از ویژگى‌هاى ممتاز و منحصر به فرد ارتش است.

آقای احمدى نژاد در مراسم رژه روز ارتش جمهورى اسلامى ایران در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینى (ره) افزود : امروز ارتش ما نه تنها از طریق استفاده گسترده از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات دفاعى در ارتقاء امنیت ملى نقش ویژه‌اى را ایفا مى کند بلکه به واسطه اقتدار ذاتى خود که برخاسته از همان ویژگى هاست نقش بازدارندگى بسیار بالایى را ایفا مى‌کند.

وی با بیان اینکه 29 فروردین سالروز تولد ارتش نوین جمهورى اسلامى ایران را به ملت بزرگ، نیروهاى مسلح و همه دلسوزان و آزادگان و عدالتخواهان جهان تبریک و تهنیت عرض مى‌کنم، گفت: این روز (29 فروردین) یک روز بزرگ در تاریخ ملت ما و در زمره انقلاب اسلامى است؛ 30 سال قبل با فرمان الهى یک مرد مجاهد به خدا پیوسته حضرت امام راحل و با اطاعت همه جانبه و پرشور ارتش، دوران جدیدى از حیاتى بالنده و متعالى در نیروهاى مسلح ملت ایران و ارتش آغاز شد.

آقاى احمدى نژاد افزود: 29 فروردین تولد ارتشى بى نظیر و استثنایى است؛ ارتشى که در تبعیت از امام و دلدادگى به خدا و دلبستگى به یک ملت مؤمن و انقلابى پایه گذارى شد.

رئیس جمهور گفت: ارتش جمهورى اسلامى ایران در طول 30 سال حرکتى رو به رشد و رو به کمال را ادامه داد.

کد خبر 79269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز