گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تغییر شکل جنگ‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در جنگ‌های امروزی، تاکید کرد:

بعد از حادثه 11 سپتامبر و با توجه به تغییر شکل تهدیدات، ما هم تاکتیک‌هایمان را عوض کرده و تلاش کرده‌ایم با توجه به توانمندی‌های دشمنان، خودمان را آماده کنیم.

احمدرضا پوردستان به مناسبت روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی در گفت‌وگو با همشهری ضمن اشاره به این موضوع و در توضیح نقش نیروی زمینی در جنگ‌های جدید اظهار داشت: جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی و جنگ 22 روزه حماس با رژیم غاصب اسرائیل، اهمیت نیروی زمینی را در جنگ‌های جدید نشان داد.

در این دوجنگ می‌بینیم رژیم صهیونیستی که به نوعی کوچک شده ارتش آمریکاست و از تجهیزات آنها بهره می‌برد، هیچ موفقیتی کسب نمی‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره توانایی ارتش ایران در مقابله با تجهیزات و فناوری‌های مدرن تصریح کرد: اگر نیرویی امروز بتواند از سلاحی که در دستش است و از زمین خوب استفاده کند، می‌تواند نیروی فرامنطقه‌ای که از تجهیزات فوق مدرن استفاده می‌کند را به راحتی متوقف کند؛ بنابراین با این شناخت و با این آگاهی روی نیروی زمینی کار کرده‌ایم.

پوردستان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه راهبرد نظامی ما یک راهبرد دفاعی است و طبیعی است اگر تهاجمی صورت بگیرد ما ضربه دوم را می‌زنیم آیا این ضربه دوم قابلیت پیشگیری از تهاجمات بعدی را دارد؟ گفت: ما برنامه‌هایی داریم که هم طرح‌های دفاعی و هم طرح‌های جبرانی را شامل می‌شود. مطمئن باشید ضربه دوم ما به‌مراتب سنگین‌تر از ضربه اول دشمن است. این نیست که من بخواهم شعاری را بدهم یا عملیات روانی را آغاز کنم، این توانمندی در نیروهای مسلح ما وجود دارد.

متن کامل این گفت‌وگو را روز شنبه در صفحه 17 روزنامه همشهری بخوانید.

تضمین امنیت همه‌جانبه ایران

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش و حماسه‌ آفرینی‌های نیروی زمینی پیامی صادر کرد.عطاءالله صالحی در پیام خود تاکید کرد که این نیرو امنیت همه جانبه ایران اسلامی را قوی‌تر از گذشته تضمین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با گذشت 3 دهه تلاش خستگی‌ناپذیر در همه عرصه‌ها، با حرکتی پرشتاب و جهشی بلند در توسعه و تربیت قدرت ملی قله‌های رفیع پیشرفت را فتح کرده موفقیت‌های پی در پی جوانان ایران اسلامی را تبریک گفت.

صالحی با ذکر ایثارگری‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر ضد‌انقلاب داخلی و تجاوز بیگانگان تاکید کرد: آماده‌ایم امنیت همه‌جانبه سرزمین عزیزمان را در مقابل تهدیدهای زمینی، دریایی قوی‌تر از گذشته تضمین کنیم. ستاد کل نیروهای مسلح ‌هم دیروز در بیانیه‌ای با تبریک 29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، مجاهدت خستگی‌ناپذیر کارکنان مؤمن و فداکار ارتش در میدان‌های اقتدار‌آفرین میهن اسلامی را مایه‌ مباهات دانست.

خودکفایی ارتش

فریبرز قادر پناه، فرمانده یکم منطقه نیروی دریایی ارتش نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ارتش در زمینه تعمیر و ساخت تجهیزات به‌خودکفایی رسیده است و با استفاده از توان مراکز علمی و پژوهشی توانسته ابعاد ساخت، نگهداری و تعمیر تجهیزات را به خوبی راهبری کند.

قادرپناه افزود: ارتش چه در زمان جنگ که وظیفه بازنگهداشتن خطوط مواصلاتی را داشته و چه اکنون، توانسته به خوبی از مرزهای آبی دفاع کند و در کنار آن بر ترددها، کنترل کامل داشته باشد.

وی بیان داشت: هرچند تجهیزات ما از نظر نظامی با دشمن قابل مقایسه نیست، با این حال تمامی تجهیزات ما به روز شده است و تجهیزات را برای حفظ امنیت به کار بسته‌ایم. قادرپناه بیان کرد: عمق منطقه عملیاتی ما بیش از 2 هزار کیلومتر مربع است و در زمینه دید شناورها و امنیت، عملکرد خوبی داریم.

کد خبر 79136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز