همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دکترین و استراتژی جدید و تجهیزات نظامی می‌توانند از تمام منطقه دفاع کنند و ما حاضریم امنیت منطقه را به بهترین شکل تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران افزود: ما می‌توانیم همسایگانمان را راضی نگه داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در عین حال تصریح کرد: دکترین ایران دفاعی است و دوران نظامی گری در دنیا به پایان رسیده است.

وی عزت و اقتدار ایران را موجب عزت و اقتدار کشورهای همسایه و منطقه دانست و گفت: بیش از 10 سال است که ما در اطراف ایران دشمن و تهدیدی نداریم و هیچ همسایه‌ای را در منطقه تهدید نمی‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما دوست همه کشورهای منطقه هستیم و می‌خواهیم به آنان کمک کنیم.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: ما خواهان برقرار امنیت و تامین آسایش و رفاه برای همه ملت‌ها هستیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران اظهار داشت: خطر حمله آمریکا به ایران کم شده است اما ربطی به انتخابات جدید آمریکا ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آمریکایی‌ها تجربه کرده‌اند و آموختند که با توجه به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امکان حرکتی ندارند و این موضوع حتی در یک سال و نیم پایانی دولت بوش منتفی شده بود.

فیروزآبادی در پاسخ به این پرسش که آیا سخنان امروز(شنبه 29 فروردین) رئیس جمهوری از دوران جدیدی برای ارتباط با آمریکا حکایت دارد گفت: البته آقای احمدی نژاد خود باید درباره دلیل صحبت‌های خود اظهار نظر کنند اما به نظر من در شرایطی هستیم که قصد نداریم با هیچ کس چالش ایجاد کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران در سکوی پرش در زمینه پیشرفت همه جانبه قرار دارد.

وی افزود: رئیس جمهوری هیچگاه برای دعوا و درگیری با کشوری سخن نگفته، دیگران پرخاش می‌کنند، حرف غیرقانونی و غیرحساب می‌زنند و آقای احمدی نژاد پاسخ می‌دهد.

وی افزود: اگر قرار باشد مردم دنیا در قبال انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی آرامش یابند و حسن تفاهم برقرار کنند دلیل نداریم که شعاری بدهیم.

خبرنگار دیگری سؤال کرد، "امروز لحن سخنان رئیس جمهوری تغییر یافته بود آیا مرحله جدیدی آغاز شده است؟" که فیروزآبادی پاسخ داد: بین ما و آمریکا راهی برای مرحله جدید وجود ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: یک مسیر مستقیم از سوی امام راحل حول کلمه لا الله اله الله و الله اکبر ترسیم شده است.

فیروزآبادی با بیان این که رئیس جمهوری همواره گفته است برای مذاکره و گفتگو آماده‌ایم، افزود: رفتن آقای احمدی نژاد به آمریکا و سخن گفتن با سیاستمداران و دانشگاهیان و علمای سیاست این کشور بهترین مذاکره بود.

وی در عین حال تصریح کرد: ما با کسانی که چشم و گوش خود را ببندند و از جانب صهیونیست‌ها سخن بگویند مذاکره نمی‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مذاکره با کسانی که از جانب صهیونیست‌ها سخن نگویند و نماینده واقعی ملت آمریکا باشند، مانعی ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص طرح ولایت اظهار داشت: ماموریت رسمی نیروهای دریایی دفاع از منافع کشور است و دلیلی ندارد که ما طراحی استراتژیک نداشته باشیم.

وی در عین حال گفت: طرح ولایت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ نشده است و طرحی در نیروی دریایی است.

کد خبر 79265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز