جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه 18 بهمن به امامت جمعه آیت‌الله سید احمدخاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا امام جمعه تهران موفقیت ایران در پیوستن به جرگه کشورهای دارای فناوری ساخت ماهواره را موجب عصبانیت آمریکا دانست و گفت: دنیا در برابر پیروزی های پی در پی ایران در عرصه های مختلف نظیر پرتاب ماهواره امید به فضا بهت زده است.   

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، افزود: در سی سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی خوش درخشیده و دستیابی دانشمندان به دانش ساخت ماهواره، نشانه اوج موفقیت ایران است.

وی گفت: آمریکا به شدت از این پیشرفت ها عصبانی است و ما می گوییم که عصبانی باش و از خشم خود، بمیر.

خاتمی با اشاره به این که از کسب فناوری فضایی در کشورهایی چون روسیه، آمریکا ، ژاپن، چین و فرانسه، فقط 50 سال می گذرد، ادامه داد: از 50 سال پیش تا کنون فقط این پنج کشور توانسته اند فناوری ساخت ماهواره را به دست بیاورند و اینک مردم ایران به این افتخار نائل شده اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: همواره در 30 سال گذشته، کشور ما تحت تحریم های مختلف قرار داشت و هرگز دانش فنی تکنولوژی های جدید را در اختیار ما قرار ندادند اما به فضل خدا و هدایت مقام معظم رهبری، هر روز شاهد موفقیت تازه ای هستیم.

وی تلاش همه دولت های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را در به بار نشستن این فناوری ها قابل تقدیر دانست و گفت: نعمت رهبری صالح و تلاش های دولت نهم در این عرصه به صورت ویژه ای قابل توجه است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش، حاکمیت دین و استقلال کشور را علاوه بر رهبری صالح، از مواهب انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.
وی گفت: پس از 57 سال سلطنت دین گریز پهلوی به عنوان یک رژیم سکولار، شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که دو تفکر مارکسیسم و لیبرالیسم در دنیا حاکمیت داشت، شاهد خیزش اسلام، نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان هستیم.
آیت الله خاتمی افزود: آمریکا در این سال ها با هدف پیشگیری از خیزش اسلامی در منطقه حضور یافت اما هرگز به اهدافش نرسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش، نعمت آزادی را در کشور از دیگر نعمت های پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: از زمان شکل گیری رژیم پهلوی در کشور تا زمان فرار آنها، ایران هرگز مستقل نبود و همواره کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و سرویس های جاسوسی آنها امور کشور را کنترل می کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که در دوره گذشته، مردم هیچ حقی در اداره امور کشور نداشتند، سخنش را ادامه داد که به برکت انقلاب اسلامی ایران ، مردم تا کنون با حضور در 30 انتخابات بزرگ، توانسته اند به صورت مستقیم یا با واسطه از مقام معظم رهبری تا نمایندگان مجلس یا اعضای شوراهای اسلامی شهر را با اراده و نظر خود تعیین کنند.

وی به برخی سیاه نمایی ها اشاره و به افراد توصیه کرد: اداره کشور کار آسانی نیست و شایسته است که سیاه نماها با مقایسه شرایط ایران با دیگر کشورها با عدالت به قضاوت بنشینند.

سید احمد خاتمی در ادامه خطبه دوم، مسئله غزه را همچنان به عنوان موضوعی مهم در جهان عنوان کرد و گفت: با وجودی که در 61 سال پس از شکل گیری رژیم مجعول اسراییل، اعراب چند باری با اسراییلی های غاصب دست و پنجه نرم کردند، هرگز این جنگ ها به نتیجه نرسید اما در جنگ 33 روزه لبنان و حمله به غزه به صورت مفتضحانه شکست خورد.
وی افزود: رژیم اشغالگر قدس در حالی در برابر حزب الله لبنان ( 2 سال قبل در جنگ 33 روزه) و مقاومت اسلامی در غزه تن به شکست داد که ارتش خود را ، چهارمین ارتش دنیا به حساب می آورد.

خطیب نماز جمعه تهران، کشتار 1250مرد، زن و کودک بی دفاع در غزه و بیش از 5 هزار مجروح در این نبرد نابرابر را سند رسوایی رژیم مجعول اسراییل دانست که تا ابد از کارنامه آنها پاک نمی شود.

وی تصریح کرد: دنیا بداند که این رژیم مجعول و سفاک، خطری عظیم برای صلح و امنیت جهانی است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئله مهم دیگر که باید مورد توجه جهانیان باشد، این است که هنوز توطئه های رژیم اشغال گر قدس ادامه دارد. آنها نمی گذارند گذرگاه ها باز شود و می خواهند کمک های بین المللی در اختیار دولت خودگردان که در جنگ اخیر هم دست متجاوزان بوده است، قرار بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش به موضع گیری های اخیر اوباما، رییس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت:‌ اوباما با شعار تغییر سر کار آمد و توانست افکار عمومی آمریکا را فریب دهد.
امام جمعه این هفته تهران افزود: موضع گیری های دو هفته اخیر اوباما نشان داد که شعار تغییر او دروغی بیش نیست چرا که اوباما هم اشتباهات بوش را تکرار می کند.

وی تصریح کرد: با وجود تاکید اوباما بر تعهد آمریکا برای حفظ امنیت رژیم اشغال گر قدس و ادامه تحریم ها علیه ایران، نه مردم ایران و نه دنیا ژست های دروغین او را باور نمی کند.
خاتمی تصریح کرد: آمریکایی ها اگر مدعی تغییر هستند باید از خوی استکباری دست بردارند و در پی تغییر واقعی باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین یاد و خاطره بیعت افتخار آفرین همافران نیروی هوایی ارتش در روز 19 بهمن سال 1357 با حضرت امام خمینی ( ره) را خاطره ای جاوید در تاریخ و اذهان مردم ایران توصیف کرد و گفت: بیعت با شکوه همافران در آن روز تاریخی کمر طاغوت را شکست و برای همیشه در اذهان مردم ایران ماندگار شد

کد خبر 74731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز