جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امام جمعه موقت تهران صدور حکم دادگاه بین المللی لاهه علیه رییس جمهوری سودان را استفاده ابزاری از نهادهای بین المللی دانست و آن را محکوم کرد

به گزارش همشهر‌ی آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران، اظهار داشت:‌ این حکم از عجایب روزگار است.
وی گفت: اسراییلی ها 22 روز در غزه جنایت کردند و صدها کودک و زن را کشتند، آمریکایی ها در زندان های گوانتانامو و ابوغریب و افغانستان جنایت می‌کنند و کاروان‌های عروسی را به خاک و خون می کشند اما لاهه هیچ ابراز نظری نمی‌کند اما در مورد رییس جمهور یک کشور حکم بازداشت صادر می‌کند.

خطیب نمازجمعه تهران با طرح این پرسش که جرم سودان چیست؟ اظهار داشت:‌ جرم سودان از نگاه آنان این است که در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده است و دوم این که می خواهد در کشورش شریعت را اجرا کند.

وی به نقل از یکی از دیپلمات‌های کشورمان گفت‌:‌ چندی پیش یکی از وزرای کشورهای اروپایی اظهار داشته است از دولت سودان بخواهید در پی اجرای شریعت نباشد غافل از این که حمایت ما از سودان برای اجرای همین امر است.

عربستان جهان اسلام را علیه اسراییل بسیج کند

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر عربستان گفت:‌ اخیرا وزیر امور خارجه عربستان اظهارات فتنه انگیزی ابراز کرده و بسیج جهان اسلام علیه ایران را خواستار شده است.

وی با بیان این که وزیر خارجه عربستان متوجه قضایا نیست، تصریح کرد: وی بهتر است به جای بسیج جهان اسلام علیه ایران، بسیج جهان اسلام علیه اسراییل را خواستار شود.
خاتمی این اظهارات را فتنه انگیز خواند و دمیدن در "ایران هراسی" نامید که توطئه رژیم صهیونیستی است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به وزیر خارجه عربستان گفت:‌ اسراییل زیر پای شما پوست خربزه گذاشته و این حرف وزیر خارجه رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به این که 30 سال از عمر نظام اسلامی می گذرد، اظهار داشت:‌ ایران اسلامی مقتدر و برادری مهربان برای کشورهای همسایه است.

خاتمی انرژی هسته ای ایران را افتخار جهان اسلام خواند و گفت: به جای بسیج جهان اسلام علیه ایران به چیزی دیگری بیندیشید.

وی افزود: این آقا متوجه نیست اگر اسراییل قدرت یابد شعارش از "نیل تا فرات" است، رژیم صهیونیستی قدرت نیافته است و نمی یابد اما اگر قدرت یابد مکه و مدینه را هم می گیرند.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که ما از مظلوم در غزه، لبنان و عربستان حمایت می کنیم، گفت:‌ 15 درصد جمعیت عربستان شیعه است؛ چرا حقوق اینها را رعایت نمی کنید.
وی با ابراز تاسف شدید از هتک حرمت و ضرب و شتم شیعیان از سوی وهابیون تندرو در عربستان، تاکید کرد که ما اجازه نمی دهیم هیچ شیعه و مسلمانی در هیچ کجای دنیا مظلوم واقع شود.

خاتمی حساب وهابیون تندرو را از اهل سنت جدا دانست و گفت: براساس گزارش هایی که رسیده است، این افراد با عنوان هیات امر به معروف و نهی از منکر، مرتکب منکر می شوند و برای ایرانیان مزاحمت ایجاد می کنند و مانع آرامش آنان برای زیارت می شوند.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زایران ایرانی عزیز هستند، گفت: اخیرا عربستان در سطح تغییر برخی مقامات به فکر اصلاحاتی افتاده است اما اصلاح واقعی از اینجا شروع می شود.

وی خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: باید با زایران ایرانی برخورد عزت مند شود و برخورد خشن و تحقیر آمیز صورت نگیرد.
خطیب جمعه تهران در عین حال گفت‌:‌ اگر نمی توانید به صراحت می گویم عمره همراه با ذلت در شان ملت ایران نیست.

برای مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهگنی سنگری بهتر از مساجد نیست

امام جمعه موقت تهران با گرامی داشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: برای مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی هیچ سنگری بهتر از مسجد نیست.

وی تاکید کرد که مساجد باید محور و کانون جذب جوانان و مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی باشد.

زندگی و کشور ما باید امام زمان پسند باشد

خطیب نماز جمعه تهران با گرامی داشت آغاز امامت امام زمان (عج) تاکید کرد که زندگی و کشور ما امام زمان پسند باشد.

وی ابراز اطمینان کرد:‌ انقلاب اسلامی جرقه‌ای برای طلوع فجر ظهور مهدی باشد

کد خبر 76582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز