جمعه ۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران گفت: غرب و شرق معتقدند رفتار آمریکا با ایران رفتار حساب شده ای نبوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله امامی کاشانی افزود: کارشناسان غربی می‌گویند عظمت و اقتدار ایران را بشناسید و با احترام متقابل با ایران صحبت کنید.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای یکی از مراحل علمی و صنعتی ایران است گفت: دشمن به خیال خود قصد دارد با گفتن عباراتی نظیر سلاح اتمی یا حمایت از تروریسم چهره ایران را خراب و آلوده کند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: نویسندگان غربی معتقدند این حربه کهنه و نخ نما شده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: حقیقت این است که باید با نظام اسلامی براساس احترام متقابل و عدالت صحبت شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم با حضور خود در عرصه‌های مختلف از جمله راهپیمایی یوم الله 22 بهمن عزت اسلام و ایران را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه ولی فقیه و فقیه جامع الشرایط در عصر غیبت می‌تواند امت اسلامی را با قداست و پاکی اداره کند گفت: توجه جوان‌ها، دانشگاه‌ها و دانشمندان ما به خدا متاثر از همین تفکر است.

آیت الله امامی کاشانی گفت: ولایت فقیه است که روحیه‌ها را ساخته و جمهوری اسلامی ایران با همین تفکر و به رغم همه توطئه‌ها روی پای خود باقی مانده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: فضای انتخابات باید فضایی آرام و مطمئن باشد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: نامزدها بدون اینکه به طرف مقابل بی احترامی شود     برنامه‌های خود را بگویند و اعلام کنند که دولت آن‌ها متشکل از چه کسانی خواهد بود.

وی گفت: شان نظام و عزت نظام اقتضا می‌کند که فضای انتخاباتی اینگونه باشد و همه دست اندرکاران نیز به آن توجه کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در یکی از جنگ‌های پیشین خود توانست در مدت شش روز و حتی کمتر از آن بر سه کشور عربی پیروز شود، گفت: همین رژیم با این قدرت در لبنان و در مواجهه با مقاومت و حزب الله به گل فرو رفت.

وی گفت: در غزه نیز در جنگ 22 روزه زمین گیر و شکستش در دنیا کاملا منعکس شد و آبرویشان بر باد رفت.

آیت الله امامی کاشانی گفت: صهیونیست‌ها گرچه پولدارند اما ذلیل، فاسد و پست هستند.

وی با قدردانی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: نیروی انتظامی در این زمینه قدم های استواری برداشته است و از همه می خواهیم با این نیرو همکاری کنند.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تنها وقف است که می‌تواند پس از مرگ انسان باقی بماند و اثرگذار باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز با تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) نجات مردم را در زندگی دنیا و آخرت در گرو عمل به رهنمودهای این بزرگواران دانست و همه را به پیروی از ائمه دعوت کرد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به زندگی سرشار از مهر، محبت و سادگی پیامبر(ص) گفت: آن حضرت با اخلاق خوش و سیرت نیکو همه را به راه خدا دعوت می‌کرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در خطبه اول نماز، رفتار حسنه پیامبر اعظم (ص) را با اهل بیتش الگوی همه بشر دانست.

کد خبر 75669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز