جمعه ۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین نماز جمعه تهران در آخرین ماه از سال در دانشگاه تهران و به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خطیب نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به پیش راه اندازی نیروگاه بوشهر گفت: باز هم مخالفان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند مانع فعالیت روس‌ها برای تزریق سوخت به نیروگاه بوشهر شوند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: دشمنان ایران بدانند همان طور که پرتاب ماهواره امید و بحث غنی‌سازی اورانیوم نشان داد، خودمان می‌توانیم نیروگاه بوشهر را هم تکمیل کنیم حتی اگر روس‌ها این کار را انجام ندهند ، در عین حال آنها باید به تعهداتشان وفادار باشند.

وی به گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران اشاره کرد و آن را دارای ابهاماتی دانست.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این گزارش مسائل تکراری امریکایی‌ها از جمله اجرا نشدن پروتکل الحاقی، نیروگاه آب سنگین اراک و سؤالات تکراری مطرح شده است که حرف‌هایی دوپهلوست و تنها بهانه به دست دیگران می‌دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره پروتکل الحاقی گفت: ما تعهدی به اجرای این پروتکل نکرده بودیم و اجرای کوتاه مدت آن برای همکاری بیشتر، و توقف آن نیز حق ما بود.

وی تاکید کرد: بنا نداریم در برنامه هسته‌ای خود به طرف کاربردهای نظامی برویم و حاضریم آن را در مذاکرات اثبات کنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مذاکرات نیز باید منطقی و بدون موضع تهدید و هشدار باشد تا به حقیقت برسیم.

وی خطاب به برخی کشورهای غربی گفت: این شما هستید که به غلط در افکار عمومی امکان استفاده نظامی ایران در موضوع هسته‌ای را القاء می کنید در حالی که این به نفع کسی نیست.

خطیب جمعه تهران افزود: آرامش منطقه به نفع همه است و چنانچه در منطقه نزاع و دعوا باشد مسائل همانی خواهد بود که در افغانستان و پاکستان رخ می دهد و در عراق نیز مشاهده کردیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اقدام رژیم صهیونیستی در ادامه محاصره غزه اشاره کرد و افزود: تمام زیرساختها در غزه منهدم شده است و رژیم صهیونیستی مانند شرایط جنگ از طریق محاصره، به مردم مظلوم این منطقه فشار می‌آورد و اجازه بازسازی نمی دهد.

وی افزود: اگر این رژیم قصد شکست محاصره به منظور بازسازی را ندارد دولت‌های همجوار فلسطین باید این محاصره را بشکنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به توافق اخیر گروهای فلسطینی اشاره کرد و افزود: اگر این گروه‌ها، یکپارچه شوند می‌توانند در برابر رژیم صهیونیستی ، قدرت مقاومت بیشتری پیدا کنند که امیدواریم این همدلی ادامه یابد.

کد خبر 76046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز